علامه فضل الله;

آغاز تاریخ هجری، یادبود عاشورا را زنده می‌کند

19 دی 1386 ساعت 15:52

علامه فضل الله گفت: آغاز تاریخ هجری، یادبود عاشورا را زنده می‌کند و ما می‌خواهیم این یادبود مناسبتی اسلامی برای وحدت مسلمانان باشد .


به گزارش خیمه، علامه فضل الله از علمای برجسته اسلامی در لبنان در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال هجری اظهار داشت: هجرت حضرت محمد (ص) واقعیتهای تاریخی را منعکس می‌کند، حالت سختی که پیامبر (ص) و اصحابش با آن مواجه بودند، شرایطی که اسلام مراحل جدیدی را در قلمرو دعوت، فرهنگ، جنبش و مبارزه با تعرضات آغاز کرد

علامه فضل الله با اشاره به اینکه هجرت حضرت محمد (ص) واقعیتهای تاریخی را منعکس می‌کند، گفت: آغاز تاریخ هجری، یادبود عاشورا را زنده می‌کند و ما می‌خواهیم این یادبود مناسبتی اسلامی برای وحدت مسلمانان باشد. 

وی در ادامه یادآور شد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که از خطرناکترین مراحل تاریخی اسلام به شمار می‌رود تا جاییکه استکبار و شر به منظور تخریب سیاست، اقتصاد، امنیت و فرهنگ اسلام فعالیت می‌کند و مسلمانان را به مسائل کوچک و حاشیه‌ای مشغول کرده تا قدرت مشارکت اسلام در سرنوشت جهانی باقی نماند.

علامه فضل الله با تأکید بر اینکه آغاز تاریخ هجری یادبود عاشورا را زنده می‌کند و ما می‌خواهیم این یادبود مناسبتی اسلامی برای وحدت مسلمانان باشد، تصریح کرد: ارزشهایی که امام حسین (ع) به آن پرداخت جز ارزشهای اسلام نبود و ما از تاریخ این ارزشها را می‌گیریم.

بنا بر گزارش مهر، این عالم برجسته اسلامی افزود: مسلمانان نخستین مسئولیت اسلام را با همه توان خود به عهده گرفتند تا امروز به ما رسیده است و همه آنها در ساخت تاریخ اسلام تشریک مساعی کردند و ما در ادامه نسلهای اسلامی هستیم و اسلام امانت فکری، روحی و شرعی بر عهده ما نهاده است و مسئولیت نگهداری از آن بر عهده ما قرار دارد.


کد مطلب: 940

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/940/آغاز-تاریخ-هجری-یادبود-عاشورا-زنده-می-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir