انتقاد نخست وزیر ترکیه از اسلام ستیزی در جامعه جهانی

پرس تی وی , 25 مهر 1388 ساعت 10:19

جهان: اردوغان با ابراز نگرانی از جنایات اسرائیل در غزه، از گرایش به اسلام ستیزی در جامعه جهانی انتقاد کرد.


نخست وزیر ترکیه از گرایش اسلام ستیزی جامعه جهانی و بی‌توجهی آن به جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان در نشستی که به همت «ریاست امور مذهبی» ترکیه برگزار شده بود، تصریح کرد جامعه جهانی درحالی سعی دارد اسلام را مقصر جلوه دهد که جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه ادامه دارد.

اردوغان جامعه جهانی را به «شنیدن صدای ستم دیدگان» فراخواند و گفت: «عراق اشغال شده است... بغداد و بصره بمباران می‌شوند و تصاویر آن از تلویزیون‌ها پخش می‌شود. بمب‌های فسفری بر سر کودکان بیگناه غزه فرو می‌ریزد، درحالی که جامعه جهانی از جای راحت و امن خود نظاره‌گر هستند.»

نخست وزیر ترکیه در ادامه از تلاش برخی از کشورهای جهان برای مقصر قلمداد کردن اسلام انتقاد کرد و گفت:«برخی از عناصر خاص سعی دارند مسلمانان را در عرصه بین‌المللی مسئول جلوه دهند.»

این اظهارات درحالی مطرح شد که تنش بین آنکارا و تلاویو درپی لغو مانور مشترک نظامی ترکیه و اسرائیل افزایش یافته است.

آنکارا هفته گذشته درپی اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط یهودیان و نیز در محکومیت جنایات جنگی اسرائیل در جنگ غزه، مانور نظامی مشترک هوایی خود با رژیم اسرائیل را لغو کرد.

اردوغان از تصمیم آنکارا در لغو مانور مشترک نظامی با اسرائیل دفاع کرد و گفت:«ترکیه این تصمیم را که به علت حملات اسرائیل در نوار غزه اتخاذ شده است مثبت می‌داند و از آن احساس خرسندی می‌کند.»


کد مطلب: 9413

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9413/انتقاد-نخست-وزیر-ترکیه-اسلام-ستیزی-جامعه-جهانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir