حماس پیشنهاد صلح مصر را رد کرد

پرس تی وی , 25 مهر 1388 ساعت 10:25

جهان: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی با رد طرح صلح جدید مصر، اعلام کردند که آن را «امضا نخواهند کرد.»


گروه فلسطینی حماس با بیان اینکه طرح پیشنهادی مصر درباره آشتی ملی فلسطینیان، حق مقاومت در برابر رژیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته است، گفت که آن را امضا نخواهد کرد.

سخنگوی مقیم سوریه حماس که پیش از این نیز این طرح را مورد انتقاد قرار داده بود اظهار کرد این طرح مبارزه با اسرائیل و تهاجمات علیه ملت فلسطین را نادیده گرفته است.

خالد عبدالمجید تصریح کرد هیچ یک از گروه‌های فلسطینی چنین طرحی را امضا نخواهند کرد مگر این که مبانی اصولی و حقوق فلسطینیان، به ویژه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها در آن گنجانده شود.

این درحالی است که گفته می‌شود گروه فتح به ریاست محمود عباس، طرح پیشنهادی جدید مصر را امضا کرده است.

محمود عباس پیش از این نیز با درخواست کنار گذاشتن گزارش ریچارد گلداستون درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه در سازمان ملل، خشم فلسطینیان را برانگیخته بود.

محمود الزهار، یکی از بنیانگذاران و عضو ارشد حماس در این باره می‌گوید که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، با چنین کارهایی «جو را مسموم می‌کنند.»

پیش از این اعظم الاحمد، نماینده فتح در مذاکرات سه جانبه مصر درباره آشتی گروه‌های فلسطینی، در گفتگو با رویترز از امضای این طرح خبر داده و اظهار داشت که برای پاسخ حماس تا جمعه منتظر خواهند ماند.

احمد ابراز امیدواری کرده بود که حماس با امضای این طرح، بهانه را از راستگراهای افراطی رژیم صهیونیستی که خواستار ادامه تفرقه میان فلسطینیان هستند، بگیرد.

بر پایه این گزارش، مصر سه‌شنبه،۲۰اکتبر را برای آخرین نشست صلح گروه‌های فلسطینی تعیین کرده است.


کد مطلب: 9417

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9417/حماس-پیشنهاد-صلح-مصر-رد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir