ویزای آزاد و قانونی برای حجاج وجود ندارد

مردم در مقابل دلالان هشیار باشند

26 مهر 1388 ساعت 12:33

جامعه: چند روزی است اخباری مبنی بر صدور روادید آزاد از سوی سفارت عربستان، برای حج تمتع امسال به گوش می‌رسد. اما بالاخره سرکنسول عربستان آب پاکی را بر دست سود جویان ریخت. محمد بن جلیل در مشهد مقدس اعلام کرد که این واحد ویزای آزاد برای تمتع صادر نمی‌کند.


بندر محمد بن جمیل تأکيد کرد: «ما فقط به همان اندازه که از سوي وزارت خارجه کشورمان مجوز داريم رواديد صادر مي کنيم و بقيه در اختيار سازمان حج و زيارت است.»

با ريزش چهل درصدي سهميه حجاج ايراني به دليل شيوع آنفلوانزاي نوع A در عربستان، دست تعدادي از دلالان و سودجويان در بازار سياه باز شده است. این افراد درصدد خرید و فروش روادیدهای اضافی به قیمت‌های چندین میلیونی هستند.

این اقدام دلالان واکنش مقام‌های مختلف ایرانی را به دنبال داشته است.

وزير کشور طي نامه‌اي به فرماندهي ناجا تأکيد کرد: «آنهايي که مي‌خواهند به حج مشرف شوند بايد در چارچوب ضوابط سازمان حج و زيارت باشند.»

مسئولان سازمان حج و زیارت هم می‌گویند:‌ «حج تمتع آزاد قانونی، اصلا وجود ندارد.»

یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت در همین زمینه به مهر گفت:« سازمان حج و زيارت شکايات خود را از اين دفاتر به مراجع ذي‌صلاح ارائه کرده تا پيگير فعاليت‌هاي آنان باشند.»

مصطفي خاکسار قهرودي، رئيس سازمان حج پيش از اين نسبت به سوء استفاده اين عده هشدار داده و از مردم تقاضا کرد در مقابل این افراد هشیار باشند.

اعزام زائران ايراني از ۱۰ آبان ماه آغاز مي‌شود و امسال حدود ۶۵ هزار نفر به حج تمتع مي‌روند. این رقم نسبت به سال گذشته چهل درصد کاهش داشته است.


کد مطلب: 9509

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9509/ویزای-آزاد-قانونی-حجاج-وجود-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir