لندن؛ ميزبان سومين همايش تقريب مذاهب اسلامی

http://islamineurope.ir , 26 مهر 1388 ساعت 14:20

جهان: مركز اسلامی انگليس از برگزاری سومين همايش تقريب و سازگاری مذاهب اسلامی در دوم آبان‌ماه سال جاری خبر داد.


سومين دوره اين همايش تحت عنوان «تقريب مذاهب اسلامی با هدف تكريم انسان و تحكيم وحدت اسلامی» در مقر مركز اسلامی انگليس دوم آبان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «عبدالحسين معزی» رئيس مركز اسلامی انگليس با اعلام اين خبر گفت: امت اسلامی در طول تاريخ شاهد تلاش‌های تفرقه‌افكن بسياری بوده است و با وجود پيام‌های هميشگی برای حفظ وحدت مسلمانان، عملكرد آنان در برابر اين تفرقه‌افكنی‌ها متفاوت بوده و در برابر برخی از اين تفرقه‌ها حكيمانه ايستادگی كرده است.

معزی در ادامه خطاب به شركت‌كنندگان اظهار كرد: برخی دشمنان، خارج از اين امت اسلامی، با ابزارهای گوناگون به تهاجم فكری و تشديد تفرقه‌ها در ميان صفوف مسلمانان می‌پردازند.

وی افزود: گرچه بيداری اسلامی با وجود تلاش‌های تفرقه‌افكن دشمنان همچنان ادامه دارد، ولی ايستادگی در برابر هجمه‌هايی كه وحدت امت اسلامی را مورد هدف قرار داده است، وظيفه شرعی تمام مسلمانان است.

وی با تأكيد بر ايمان به خداوند به عنوان سلاح مقابله با تلاش‌های تفرقه‌افكن خاطر نشان كرد: مركز اسلامی لندن در راستای اهداف دو همايش گذشته تقريب مذاهب اسلامی، سومين دوره اين همايش را با محورهای ذيل برگزار می‌كند؛ روش‌های فرهنگی ايستادگی در برابر چالش‌های تفرقه ميان امت اسلامی، برنامه جامع گفتمان اسلامی برای رويارويی با اين چالش‌ها، كرامت انسانی از اهداف اساسی قرآن كريم، نقش دانشمندان و روشنفكران در مواجهه با سياست‌های ضد بشری خاص، قرآن چگونه مانع گسترش روش‌های اختلاف و عدم توافق شد، استراتژی سنت نبوی در پرداختن به اين چالش‌ها.

در حاشيه اين همايش، نشست رسانه‌ای با حضور علمای شيعه و سنی عراق برگزار می‌شود و به سؤالات حاضران درباره تقريب، وحدت و هجمه‌هايی كه برای ايجاد اين دو مقوله در عراق روبرو هستند، پاسخ داده می‌شود.


کد مطلب: 9511

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9511/لندن-ميزبان-سومين-همايش-تقريب-مذاهب-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir