تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۸
۰
کد مطلب : ۹۵۳
یک مسئول فرهنگی;

از بین بردن خرافات در عزاداری مهم ترین کار اداره تبلیغات

به گزارش خیمه، معاون فرهنگي، پژوهشي و آموزشي اداره كل تبليغات اسلامي استان سیستان و بلوچستان گفت: به‌منظوراز بین بردن خرافات وارد شده به عزاداري ماه محرم، فضاسازي مناسب در مجالس عزاداري از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان تبليغات استان است.

محسن ارباب افضلي افزود: همه ساله براي ايجاد فضاي مناسب در مجالس و محافل عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسين نهادهاي تأثيرگذار، اقدام به برپايي همايش‌ها و مراسم عزاداري در ماه محرم مي‌كنند.

وي اظهار كرد: ازجمله اين مراسم مذهبي و عزاداري مي‌توان به برگزاري مراسم شهادت حضرت علي اصغر (ع) و حضرت علي اكبر (ع) به‌عنوان روز جوان و نمادي از ايثار و از خودگذشتگي و مظلوميت در واقعه كربلا اشاره كرد. 

محسن ارباب افضلي  اضافه كرد: به موجب انحرافاتي كه در جامعه و جود دارد ضرورت دارد وقايع تاريخي و زندگاني امام حسين (ع) خانواده و اصحاب باوفاي آن حضرت در قالب همايش، نمايش، فيلمنامه، داستان، كتاب براي مردم به نمايش گذاشته شود.

وي ادامه داد: نهادهايي نظير اداره كل بهزيستي، سازمان ملي جوانان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره كل اوقاف و امور خيريه و سازمان تبليغات اسلامي موظف به اجراي چنين برنامه‌هايي هستند.

افضلي اظهار كرد: هراندازه اين برنامه‌ها با محتوا و با اصالت برگزار شود ما را به هدف اصلي و نهايي خود كه زدودن خرافات و انحرافات در جامعه و معرفي چهره راستين اسلام ناب محمدي است نزديك‌تر مي‌كند.

بنا بر گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان وي با بيان اين كه براي چنين برنامه‌هايي بايد هيئات مذهبي، كانون فرهنگي مساجد و انجمن‌هاي اسلامي وارد عمل شوند تصريح كرد: در اين ايام احساسات و عواطف و افكار آحاد مردم جامعه براي پذيرش اين‌گونه برنامه‌ها آمادگي خاصي دارد.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما