اعلام برنامه‌های روز نخست جشنواره تئاتر رضوی

27 مهر 1388 ساعت 13:07

فرهنگ: در نخستین روز هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی، سیزده نمایش به اجرا درخواهد آمد.


۱۳ نمایش از شهرهای قم، تهران، کاشمر، کرج و شامل آثار صحنه ای، خیابانی، تعزیه، آیین و رادیو تئاتر در اولین روز جشنواره تئاتر رضوی به روی صحنه می‌رود.

برپایه این خبر، در روز سه‌شنبه، نمایش‌های «ماه معصوم» به کارگردانی کوروش زارعی، «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» به کارگردانی جلال خباز، «تنهایی» به کارگردانی افسانه زمانی، «مثل پروانه» به کارگردانی علی موسویان، «زندگی شاید» به کارگردانی وحید جباری و محمد علی زمانی، «دونه کفترام نذریه» به کارگردانی کاوه مهدوی، «جام آخر» به کارگردانی احمد رضا آخوندزاده، «دزد آب» به کارگردانی هادی مرزبان به ترتیب در تالار چهارسو، تالار قشقایی، تالار سایه، کارگاه نمایش، تالار هنر، خانه نمایش اداره تئاتر، تالار شماره یک و دو تماشاخانه ایرانشهر بر روی صحنه می‌رود.

همچنین، در همین روز در فضای باز مجموعه تئاتر شهر تهران مجلس تعزیه «قلمدان‌های مرصع» به کارگردانی محمدرضا رجب‌زاده از کاشمر، پرده خوانی «ضامن شیر» به کارگردانی محسن میرزاعلی و دو نمایش خیابانی «مسافران» به کارگردانی محمد هادی عطایی از کرج و «راه سبز عشق» به کارگردانی مسعود مهرابی از تهران به اجرا درمی‌آید.

رادیو تئاتر «پدرانه» نوشته آرش عباسی و کارگردانی ندا هنگامی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران پیش بینی شده است.

علاوه بر اجرای ۱۳ نمایش در روز اول، نشست تخصصی «آسیب شناسی تئاتر دینی» با سخنرانی دکتر علی منتظری، سعید شاپوری و حسین مسافر آستانه در تالار کنفرانس مجموعه تئاترشهر از دیگر برنامه‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی در تهران است.

یادآوری می‌شود مراسم افتتاحیه جنواره تئاتر رضوی، امروز، دوشنبه، ساعت ۱۸ در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.


کد مطلب: 9565

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9565/اعلام-برنامه-های-روز-نخست-جشنواره-تئاتر-رضوی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir