۵۲ هزار تشكل مذهبي و ديني در كشور فعالیت می‌کنند

2 آبان 1388 ساعت 12:24

ایران زمین: معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور از فعالیت ۵۲ هزار تشكل مذهبي و ديني در كشور با هدف تبيين و گسترش مباني و آموزه‌هاي ديني خبر داد.


حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد، معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در همايش مديران فرهنگي استان اردبيل بیان کرد که با فعاليت اين تعداد تشكل ديني شاهد جهش خوبي در حوزه شناخت و معرفت ديني و رغبت به انجام فرايض مذهبي در كشور هستيم.

وي با دعوت از دستگاه‌هاي اجرايي و فرهنگي در گسترش مسائل ديني و فرهنگي در سطح جامعه، از دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي بايد با ايجاد تعامل، هماهنگي و انسجام زمينه رشد فرهنگي جامعه را فراهم كنند.

روحاني‌نژاد در تشريح ظرفيت حوزه فرهنگي كشور افزود: «با توجه به اين ظرفيت متمايز و بكر ضرورت دارد متوليان امور فرهنگي و ديني بكوشند ضمن شناسايي توانمندي‌ها با درك شرايط زماني و مكاني از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده كنند.»

مجموعه مديريت سازمان تبليغات اسلامي بيش از ۹۰ درصد وظايف را بر اساس شاخص‌ها، سياست‌ها و خط‌ مشي‌ها به استان‌ها واگذار كرده تا بر اساس زيرشاخص‌ها برنامه‌ريزي و فعاليت كنند.

به دنبال اجراي برنامه‌هاي مختلف فرهنگي و ديني در چهار سال دولت نهم با استمرار اين برنامه‌ها و ايده‌ها وی اظهار امیدواری کرد که حركت رو به جلو استمرار داشته باشد.

روحاني‌نژاد با اشاره به منتفي شدن جنگ فيزيكي در دنيا و حتي در كشورهاي پيشرفته گفت: «امروز دشمنان از برخوردهاي نرم و فرهنگي استفاده مي‌كنند.»


کد مطلب: 9610

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9610/۵۲-هزار-تشكل-مذهبي-ديني-كشور-فعالیت-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir