گزارشی از شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات

از خیمه چاپی تا خیمه دیجیتالی

2 آبان 1388 ساعت 14:34

عرضه محتوای قدیمی با رسانه‌های جدید برای مخاطبی که هر روز ذائقه‌اش پیچیده‌تر و به روزتر می‌شود، دغدغه سازمان‌های رسانه‌ای است. نمایشگاه مطبوعات این چالش‌ها را آشکار کرده‌است. ماهنامه خیمه نیز از شرکت‌کنندگان در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات بود.


از غول‌های رسانه‌ای کشور گرفته تا سایت‌های خبری، از آنها که سال‌ها رسالت خبری را برعهده دارند تا‌ آنها که جدید وارد این عرصه شده‌اند، همه، به بهانه‌ نمایشگاه مطبوعات دور هم جمع می‌شوند، البته غایب‌هایی هم مثل همیشه هستند.

راهروی اصلی را که طی می‌کنی، در غرق سیاسی‌هاست. فارس‌نیوز، برنانیوز، جهان‌نیوز، کیهان، ایران، جام‌جم. به عمد یا به تصادف همه هم از میان یک طیف انتخاب شده‌اند. همشهری و اطلاعات هم به عنوان دو مججموعه بزرگ مطبوعاتی کشور در همین راهرو هستند.

در دوره‌های اخیر خبرگزاری‌ها هم به خانواده مطبوعات افزوده شده‌اند و چند سالی است که نشریات دیجیتال هم می‌آیند.

دیجیتالی‌ها را گاه در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال می‌بینیم و گاه در نمایشگاه مطبوعات. از این یکی بیرون گذاشته می‌شوند و در دیگری پذیرفته می‌شوند و بالعکس. داستان شترمرغ شده‌اند.

در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات که سه سال است از نمايشگاه كتاب مستقل برگزار می‌شود امسال شاهد حضور بیش از ۶۰۰ غرفه در مصلی تهران هستیم، که یکی از این غرفه‌ها به موسسه مطالعات راهبردی خیمه تعلق دارد.

غرفه خیمه پاسخگوی مخاطبان مجله و سایت خیمه درباره فعالیت‌ها و خط مشی این نهاد خبری است. سایت خیمه بیش از یکسال است که فعالیت می‌کندو به طور متوسط بیش از یکصدهزار بازدید در ماه دارد.

مرکز مطالعات راهبردی خیمه، شماره‌های اول تا ۵۰ ماهنامه خیمه را با فرمت PDF به علاقمندان در قالب یک مجموعه لوح فشرده در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات عرضه می‌کند.

از دیگر کارهای عرضه شده در نمایشگاه، مستند تعزیه‌ای با عنوان «در بیابان سوختیم» به کارگردانی بهزاد بهزادپور است.

«چهل منزل تا اربعین» لوح فشرده‌ای است که شامل مجموعه چهل سخنرانی درباره عاشورا و امام حسین (ع) است، که مرکز مطالعات کاربردی خیمه آن را ارائه کرده‌است.

غرفه ماهنامه خیمه را در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی تهران از دست ندهید. فراموش نکنید که اگر تاکنون به نمایشگاه مطبوعات سری نزده‌اید، تا چهار آبان بیشتر فرصت ندارید.


کد مطلب: 9623

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9623/خیمه-چاپی-دیجیتالی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir