برای نخستین بار در استان قم؛

طرح تربیت خطیب در قم برگزار می‌شود

3 آبان 1388 ساعت 0:08

ایران زمین: مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری دوره آموزشی طرح تربیت خطیب عمومی و تخصصی در این استان خبر داد.


حجت‌الاسلام عین‌الله صلواتی، مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری طرح تربیت خطیب تخصصی برای نخستین بار در استان قم خبر داد اما بخش عمومی آن اوایل سال جاری با حضور ۳۱نفر از مبلغان برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را آشنایی مبلغان با آئین‌های انحرافی و نحله‌های دینی برشمرد و بیان کرد که مبلغان بايد اطلاعات خود را پیرامون مسائل روز دنيا، به ويژه عرفان‌هاي نوظهور تقويت کنند، چراکه شناخت دقيق از توان، امکانات و موقعيت فرقه‌ها موجب غلبه بر آنها خواهد شد.

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ظرفیت پذیرش این دوره‌های آموزشی را محدود دانست و از پذیرفته شدن  ۱۵مبلغ آقا و پنج مبلغ خانم در هر یک از این دوره ها خبر داد.

 طول برگزاری دوره‌های تربیت خطیب حدود چهار ماه است و علاقه‌مندان تا ۱۰ آبان ماه فرصت دارند که برای شرکت در این دوره‌ها به بخش اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم مراجعه کنند.

وی داشتن حداقل پنج سال سابقه تبلیغ و منبر، دارابودن مقبولیت و خوشنامی در منطقه، داشتن استعداد تبلیغ و فصاحت و بلاغت در بیان و کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی را از جمله شرایط ثبت نام علاقه‌مندان برشمرد و افزود: «دارابودن حداقل مدرک معتبر حوزوی سطح دو و سلامت کامل جسمی و روانی از دیگر شرایط ثبت نام مبلغان و مبلغات برای شرکت در این دوره‌هاست.»

 به افرادی که موفق به گذراندن این دوره‌ها شوند حدود ۵۰۰هزار تومان به عنوان کمک آموزشی و شهریه اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان در صورت لزوم با شماره‌های تلفن ۲۹۰۶۶۴۲ و ۲۹۰۶۶۴۸ بخش اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تماس بگیرند.


کد مطلب: 9629

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9629/طرح-تربیت-خطیب-قم-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir