آغاز جشنواره سراسری ذکر و ذاکرین رضوی در سنندج

3 آبان 1388 ساعت 11:44

فرهنگ و هنر: دومین جشنواره سراسری ذکر و ذاکرین رضوی از ظهر شنبه و با حضور هنرمندانی از ۱۱استان کشور در مجتمع فرهنگی فجر سنندج آغاز به کار کرد.


درجشنواره امسال که به مدت دو روز در سنندج برگزار می شود هنرمندان در سه بخش مختلف با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش مهر،دبیر دومین جشنواره سراسری ذکر و ذاکرین رضوی در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: در بخش مسابقه جشنواره در سه قسمت موسیقی شامل گروه نوازی با شرکت ۱۷ گروه، تکنوازی با شرکت ۲۰ نوازنده و تک‌خوانی نیز با حضور شش خواننده برگزار می‌شود و در قسمت هنرهای تجسمی نیز ۱۸ اثر و در خوشنویسی نیز شش اثر شرکت می‌کنند.

دبیر دومین جشنواره ذکر و ذاکرین رضوی گفت:‌ «در بخش نمایشگاهی جشنواره نیز آثاری در رشته های خوشنویسی، نقاشی، معرق، منبت کاری، آثار حجمی و قلمی به نمایش عمومی گذاشته شده اند.»
شریعتی افزود: بیش از ۱۰۰ هنرمند از ۱۱ استان کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی ، مرکزی، گیلان، یزد و کردستان در دومین جشنواره سراسری ذکر و ذاکرین رضوی حضور دارند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان این جشنواره از هنرمندان کردستان هستند گفت:‌ «این بیانگر اهمیت هنر در نزد مردم و توجه آنان به اهل بیت‌(ع) است.»

با پایان یافتن جشنواره نفرات برتر هر سه بخش جهت برگزاری مراسم تجلیل که با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود، به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.


کد مطلب: 9643

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9643/آغاز-جشنواره-سراسری-ذکر-ذاکرین-رضوی-سنندج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir