با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

جامع‌ترين نرم‌افزار شبيه‌سازي حرم امام رضا (ع) رونمايي مي‌شود

3 آبان 1388 ساعت 14:01

جامعه: جامع‌ترين نرم‌افزار شبيه‌سازي حرم مطهر امام رضا (ع) سه‌شنبه 5 آبان‌ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان فرهنگي كشور در سالن همايش‌هاي دانشگاه امام صادق رونمايي مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه امام صادق، از ۱۶ ماه پيش، شبيه‌سازي سه بعدي حرم مطهر حضرت رضا عليه‌السلام در دانشگاه امام صادق (ع) و توسط شركت آوين رسانه آغاز شده است كه حاصل اين تلاش‌ها در دسترس عموم قرار می گیرد.

در اين نرم افزار شبيه‌سازي كامل صحن‌ها و رواق‌‌هاي حرم مطهر حضرت رضا انجام شده و ناب‌ترين آثار هنري ادبي مداحي، سخنراني و نقاشي در آن وجود دارد.

اين نرم‌افزار سه امکان متفاوت را در برابر کاربر قرار می‌دهد؛ اولین امکان، زيارت مجازي است (كه تمام ويژگي‌هاي يك زيارت در آن وجود دارد) و كاربر طی آن مي‌تواند خود را در فضاي حرم احساس كند؛ دومین امکان بررسي ظرفيت‌هاي هنري و معماري حرم حضرت رضا عليه‌السلام همراه با تاريخچه و مسائل علمي موجود در حرم مطهر و امکان سوم،بهره مندی از آثار معنوی كه تاكنون هركس در اين زمينه توليد كرده، اعم از مداحي‌هاي برگزیده، سخنراني‌هاي خاص و اشعار شاخص و غیره است.

روابط عمومی دانشگاه امام صادق تاکید می کند: «اين نرم‌افزار با رویکرد مخاطب محور خود تلاش مي‌كند تا فطرت‌هاي زيبادوست را با هر زبان و سليقه به ماهيت آسماني حرم رضوی معطوف كند.»

 اين نرم افزار از لحاظ محتوا و فرم شامل بيش از هزار ساعت سخنراني، مداحي، داستان، احكام، بازي‌هاي كودكانه، شرح حال بزرگان، قرائت قرآن، مناجات و ادعيه به همراه شبيه‌سازي حرم حضرت رضا عليه‌السلام است.


کد مطلب: 9649

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9649/جامع-ترين-نرم-افزار-شبيه-سازي-حرم-امام-رضا-ع-رونمايي-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir