شکست ارتش یمن در مناطق ملاحیط، سفیان و مهاذر

پرس تی وی , 4 آبان 1388 ساعت 11:17

جهان: بیانیه‌ای که روز شنبه توسط جنبش الحوثی منتشر شد حاکی از شکست سنگین ارتش یمن در برخی مناطق است.


نیروهای جنبش الحوثی روز شنبه حمله نظامی گسترده ارتش را در ملاحیط و منزاله ناکام گذاشتند.

در بیانیه‌ای که صبح شنبه از سوی جنبش الحوثی منتشر شد، آمده است که درگیری روز شنبه ۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته و افزون بر تلفات جانی، یک دستگاه تانک و دو خودرو نظامی در این عملیات منهدم شده است.

از سوی دیگر، در دو منطقه سوق اللیل و مهاذر در نزدیکی صعده نیز پادگان امنیت مرکزی در «طیان» با تمام تجهیزات موجود در آن به دست مبارزان حوثی افتاده است.

در همین حال، بر اساس بیانیه جنبش الحوثی نیروهای ارتش یمن درصدد بازپس‌گیری این پادگان برآمده که در پی آن متحمل خسارات مادی سنگینی شدند.

بیانیه الحوثی همچنین از بمباران مناطقی در ناحیه ساقین حیدان توسط جنگنده‌های ارتش این کشور خبر داده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای ارتش یمن همچنین در شهر سفیان در استان عمران متحمل شکست سنگینی شده و ناچار به عقب‌نشینی و برجاگذاشتن ده‌ها کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که روز شنبه ساکنان شهر رازح در شمال يمن، دو پایگاه نظامی این شهر را به تصرف خود در آوردند.

گزارش‌ها حاکی است، ساکنان شهر رازح در جنوب استان صعده روز شنبه موفق شدند دو پایگاه نظامی این شهر به نام‌های شوابه و مشرقه را به تصرف خود در آورند و تمامی تجهیزات نظامی این پایگاه‌ها را ضبط کنند.

عملیات نظامی ارتش یمن موسوم به «عملیات زمین سوخته» برای سرکوب جنگجویان شیعه الحوثی از ۱۱اوت ۲۰۰۹ میلادی در استان «صعده» آغاز شده است.

عملیات ارتش یمن در شمال این کشور درحالی ادامه دارد که تاکنون صدها غیرنظامی در درگیری‌های این منطقه کشته و بنا به اعلام سازمان ملل متحد، ۱۵۰ هزار غیرنظامی آواره شده‌اند.


کد مطلب: 9652

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9652/شکست-ارتش-یمن-مناطق-ملاحیط-سفیان-مهاذر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir