انتشار زیارت عاشورا به خط بریل

قرآن تصحیح شده روشندلال منتشر شد

5 آبان 1388 ساعت 12:32

فرهنگ: معاون اداره کل چاپ و نشر قرآن سازمان دار القرآن کریم از انتشار قرآن به خط بریل برای نابینایان خبر داد و گفت: هر جزء این قرآن در یک جلد از سوی انتشارات ندای بشری منتشر شده است.


احمد حاجی شریف با اشاره به اینکه در گذشته قرآن‌هایی با خط بریل در ایران وجود داشته، گفت: انتشار این قرآن که بدون غلط با تصحیح صورت گرفته برای نخستین بار بوده است.

معاون اداره کل آموزش و پژوهش قرآن سازمان دارالقرآن کریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جمع آوری اولیه این جزء‌ها برعهده ماهنامه بشری به عنوان ماهنامه‌ای ویژه نابینایان و کم بینایان بوده است.

معاون اداره کل نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن ویژه نابینایان گاهی به خاطر غلط‌هایی که در قرآن‌هایشان موجود بود،‌ قرآن را غلط قرائت می‌کردند گفت: قرآن‌هایی که ندای بشری منتشر کرده، بدون غلط بوده و در صفحات نخست آن مجوز سازمان دارالقرآن کریم نیز منتشر شده است.

انتشار ادعیه به خط بریل

به تازگی زیارت عاشورا و دعای کمیل نیز به خط بریل برای بهره‌مندی نابینایان منتشر شده است.
معاون اداره کل آموزش و پژوهش قرآن سازمان دارالقرآن در این زمینه گفت: جدا از قرآن به خط بریل این انتشارات اقدام به چاپ زیارتنامه امام هشتم، مناجات امام علی(ع)، زیارت چهارده معصوم(ع)، دعای افتتاح، دعای روزهای ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر، دعای عرفه، دعای عهد، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت عاشورا و زیارت وارث، زیارت آل یاسین و دعای روزهای هفته به صورت جدا جدا هرکدام در یک جلد کرده است.

فایل صوتی ترجمه قرآن برای نابینایان

حاجی شریف همچنین تاکید کرد که قرار است انتشار قرآن همراه ترجمه بریل در برنامه این انتشارات قرار گیرد اما در حال حاضر ترجمه صوتی قرآن برای نابینایان فراهم شده است.

ترجمه قرآن به خط بریل از طریق ماهنامه بشری و آموزشگاه نابینایان دکتر خزائلی توزیع می شود.

انتشارات ندای بشری نخستین انتشارات غیردولتی ویژه نابینایان و کم بینایان است که در سال 85 موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و کتابهایی به خط بریل ویژه نابینایان و با خط درشت ویژه افراد کم بینا را در کشور منتشر می‌کند.


کد مطلب: 9730

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9730/قرآن-تصحیح-شده-روشندلال-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir