نمايشگاه عکس رضوی در باکو گشايش يافت

6 آبان 1388 ساعت 1:24

فرهنگ و هنر: نمايشگاه عکس رضوی با حضور شخصيت های علمی و فرهنگی، هنرمندان، پژوهشگران و مردم مسلمان جمهوری آذربايجان و ايرانيان مقيم، در مرکز موزه باکو گشايش يافت.


در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه هيئتی از کشورمان متشکل از دکتر مهدی مصطفوی مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر علی مطهری عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مرتضی شفيعی شکيب مدير کل آسيا و اقيانوسيه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دکتر بهرامی سفير و ابراهيم نوری رايزن فرهنگی کشورمان در باکو و عدالت ولی‌يف معاون وزير فرهنگ و گردشگری جمهوري آذربايجان، حضور داشتند.

در اين نمايشگاه بروشوری درباره زندگی امام رضا(ع) مزين به تصاوير زيبا از حرم آن حضرت در اختيار علاقمندان قرار گرفت.

در اين نمايشگاه علاوه بر ۳۰ عکس پيرامون عتبات عاليات، اهل بيت(ع) بويژه امام رضا(ع)، عکسها و تابلو هايی نيز از مشهد مقدس و حرم رضوی و حضرت معصومه(ع) در قم در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

نمايش ۲۰ عکس سه بعدی درباره امام رضا(ع) با ۳۰ عينک مخصوص در اين نمايشگاه پذيرای علاقمندان است.

همچنين آثار هنرمندان معرق و منبت چوب کشورمان با ۱۵ تابلو و حجمی درباره اهل بيت(ع) از جمله اقلام به نمايش در آمده است.

تعدادی از آثار هنری و صنايع دستی کشورمان و کتاب هايی پيرامون اهل بيت(ع) بويژه امام هشتم از ديگر آثار ارائه شده در اين نمايشگاه است.

پخش نماهنگ هايی درباره امام رضا (ع) از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه دو روزه است.

اين نمايشگاه به همت رايزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی و نمايندگی انتشارات بين المللی الهدی در باکو برگزار شده است.

مهدی مصطفوی در اين مراسم گفت: «همزمانی سفر اينجانب و هيات همراه با ميلاد حضرت امام رضا(ع) را به فال نيک گرفته و آن را برکتی در گسترش روابط بين دو کشور مي دانيم.»

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با تاکيد بر وجود ريشه هاي عميق در روابط دو کشور، عشق به امام رضا(ع) را يکي از آنها بشمرد و گفت: «عشق به اين امام همام (ع) يک موضوع ظاهري و کوچک نيست و اين عشق در درون قلب همه ماست و ايشان يک الگوي زندگي براي همه است.»
مصطفوی، امام رضا (ع) را سمبل عشق، محبت و عدالت الهی و رفتار صميمانه با همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مزار آن حضرت جای راز و نياز ميليون‌ها انسان است.

او، ضمن تشکر از نگاه مثبت مسئولان وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربايجان بر گسترش همکاريهای فرهنگی تاکيد کرد و برگزاری اين نمايشگاه را گام مثبتی در جهت رفع خلاء معنويت در جهان امروز دانست.

برنامه هاي هفته فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ايران ويژه ميلاد امام رضا(ع) از چهارم آبان ماه سالجاری به همت رايزنی فرهنگی کشورمان در باکو آغاز شده شامل نمايشگاه عکس، کتاب و صنايع دستی، روز فيلم و مراسم جشن ميلاد امام رضا(ع) خواهد بود.


کد مطلب: 9739

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9739/نمايشگاه-عکس-رضوی-باکو-گشايش-يافت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir