اصلاح امور امت اسلامي حرکت در مسير قيام عاشورا است

20 دی 1386 ساعت 17:08

معاون سياسي امنيتي استاندارخراسان شمالي گفت: هدف اصلي هيئات مذهبي پيام رساني واقعه عاشورابه نسل امروز و فردا است.


به گزارش خیمه،  معاون سياسي امنيتي استاندارخراسان شمالي در گردهمايي مسئولان هيات های مذهبي و هيات های امناي مساجد خراسان شمالي در بجنورد قيام عاشورا را احيا کننده احکام اسلامي و زنده نگه دارنده روح تعهد در اسلام عنوان کرد و افزود: اگر همه ما در عزاداري ها بتوانيم چکيده دين را بدون پيرايه به مردم انتقال دهيم ، به وظيفه خود عمل کرده ايم.

غلامحسين بشارتي امر به معروف ونهي ازمنکر را وظيفه هر مسلمان دانست و تصريح کرد: اصلاح امور امت اسلامي حرکت در مسير قيام عاشورا است.

مدير کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي هم با تاکيد بر اينکه همه ما مقلد هستيم و هرچه مراجع تقليد فتوي دهند، رعايت آن وظيفه شرعي ما است، گفت: از نظرمراجع تقليد ، مزاحمت براي مردم و استفاده از آلات موسيقي ، حرام و تمثال هايي از ائمه اطهار در مراسم عزاداري حرام است.

حجت الاسلام نورالله ولي نژاد تعداد هیات های مذهبي استان را 850 هيات اعلام کردو افزود: از اين تعداد از اين تعدادهیات های مذهبي ،650 هيات داراي کد شناسائي هستند و 200 هيات نيز کد دريافت نکرده اند. 

بنا بر گزارش روابط عمومي تبليغات اسلامي خراسان شمالي وي حضور در هيئات و خدمت کردن در مراسم عزاداري ائمه اطهار (ع) را افتخاري بزرگي دانست و احياي امر به معروف ونهي از منکر ، استفاده از مبلغان ديني ، جلو گيري از خرافات در عزاداريها ، برپايي نماز اول وقت به جماعت ، ساماندهي نذورات و توجه به قرآن را از اهم وظايف مسئولان هیات های مذهبي برشمرد.


کد مطلب: 974

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/974/اصلاح-امور-امت-اسلامي-حرکت-مسير-قيام-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir