تاریخ انتشار
شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۳
۰
کد مطلب : ۹۸۸۰

تمرینات نمایش «روز حسین» ادامه دارد

تمرینات نمایش «روز حسین» ادامه دارد
رحمانیان قرار است این نمایش را به مناسبت ماه محرم در تماشاخانه ایرانشهر کارگردانی کند. این نمایش روایتگر زندگی امام سجاد(ع) است.

نام نمايش برگرفته از حديثي منتسب به امام سجاد(ع) است، با اين مضمون که «نبود روزي چون روز حسين که در آن، سی هزار کس از مومنان به جنگ حسين شتافتند تا با ريختن خونش به خدا تقرب جويند.»

نمايش «روز حسين» با حضور بازيگراني مانند مهتاب نصيرپور، اشکان خطيبي و ترانه عليدوستي، افشین هاشمی، علی میلانی، اسماعیل بختیاری، علی سلیمانی و.... آذرماه امسال در تالار شماره دو ايرانشهر به صحنه مي‌رود.

نمایشنامه «روزحسین» که چند سال پیش تا مرحله تمرین نیز پیش رفت اما به دلیل فراهم نشدن شرایط اجرایش متوقف شد.

رحمانیان توضیح داده است: «این نمایشنامه را چند سال پیش بعد از اجرای نمایش «پل» و «اسب ها» در سال ۵۸ به عنوان سومین بخش از این مجموعه نوشته بودم و قرار بود با بازی رضا بابک، علی عمرانی، حسن پورشیرازی، مهتاب کرامتی و مهتاب نصیرپور روی صحنه برود که مقدمات اجرای آن فراهم نشد. اما الان فکر می کنم زمان خوبی برای بازنویسی آن به دست آمده است. در حال حاضر سرگرم کارکردن روی آن هستم تا شکل اجرایی پیدا کند.»

رحمانیان نگارش نمایشنامه «روزحسین» را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود:«این نمایشنامه از نظر زبان و مفاهیمی که باید در آن رعایت شود، کار بسیار دشواری است. ضمن اینکه «روز حسین» نقطه پایان دو اثر قبلی‌ام «پل» و «اسب‌ها» است تا این سه‌گانه کامل شود.»

این نمایشنامه‌نویس در پایان درباره معاصرسازی این اثر نمایشی هم یادآور شد:«ذات تراژدی کربلا مفاهیم معاصر را در خود دارد و اینچنین است که می‌گویند هر روزی عاشورا و هر سرزمینی کربلاست. کار من هم در نگارش این متن بازیابی نقاط عطف تاریخی است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما