مسلمانان دیترویت یاد روحانی کشته شده توسط FBI را گرامی داشتند

پرس تی وی , 10 آبان 1388 ساعت 11:16

جهان: در پی کشته شدن یک روحانی سنی در دیترویت توسط اف بی آی، مسلمانان این منطقه مراسم یادبود برگزار کردند.


مسلمانان شهر دیترویت آمریکا مراسمی به رسم یابود امام جماعت سنی شهر که روز چهارشنبه به دست نیروهای پلیس آمریکا کشته شده بود، برگزار کردند.

مراسم بزرگداشت لقمان امین عبدالله، امام مسجد الحق، برای صبح شنبه به وقت محلی در مرکز مسلمانان دیترویت ترتیب داده شده و برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ صلح و آشتی در نظر گرفته شده بود.

عبدالله روز چهارشنبه هفته پیش در حالی مورد هدف تیراندازی نیروهای اف بی آی قرار گرفت که آنان ماموریت داشتند شماری از افراد را به اتهاماتی غیر از تروریسم دستگیر کنند.

اف بی آی، او را متهم کرده بود که، رهبری گروهی از مسلمانان سنی را در دیترویت به عهده گرفته بود و با نقل داستان‌هایی از قرآن و پیامبر اکرم تنفر از دولت و اعمال خشونت را ترویج می‌کرد. مسجد الحق تمام این اتهام‌ها را رد کرده است.

ستاد آمریکایی‌های مسلمان در انتخابات و حقوق مدنی، ائتلافی از سازمان‌های اسلامی ملی، خواستار تحقیق جدی در مورد علت قتل شدند. این ائتلاف همچنین خواستار رفع اتهام‌های وارده به مقتول شد.

ائتلاف سازمان‌های اسلامی ملی در بیانیه‌ای چنین اظهار داشت: «ما از اف بی آی می خواهیم از ارتباط دادن مذهب به این پرونده دست بردارد مگر این که شواهدی دال به ارتباط این پرونده قتل با مذهب و وابستگی متمهان پرونده در دست باشد.»


کد مطلب: 9886

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9886/مسلمانان-دیترویت-یاد-روحانی-کشته-شده-توسط-fbi-گرامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir