برگزاری نمایشگاه «تصویر، تصاویر جهان اسلام و عصر جدید» در برلین

10 آبان 1388 ساعت 12:05

فرهنگ: در نمایشگاه «تصویر، تصاویر جهان اسلام و عصر جدید» تصاویری از هنر کلاسیک و هنرمندان معاصر جهان اسلام در برلين به معرض نمایش گذاشته مي‌شود.


در اين نمايشگاه، مینیاتوری ایرانی که معراج پیامبر اسلام (ص) را به تصویر کشیده، متعلق به قرن پانزدهم میلادی است و در کتابخانه ملی فرانسه از آن نگاهداری می‌شود. در این مینیاتور جبرئیل در هیأت فرشته‌ای که هفتاد سر دارد به حضرت محمد (ص) سلام می‌کند، به نمايش گذاشته مي‌شود.

این نمایشگاه همانند یک کالج تصویری برپا شده و در آن سنت تصویری ایرانی، عربی و عثمانی در ارتباط با وضعیت روز و معاصر این هنر در عرصه‌های: گرافیک، طراحی و نقاشی، تصویربرداری، هنر ویدئو، مونتاژ، خاک رنگی و پیکرتراشی در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

در ۱۸ محوطه این نمایشگاهِ موضوعی، شرق و غرب، کلاسیک و معاصر، اسلام و عصر جدید از نو با هم تلاقی می‌کنند.

قریب به ۲۵۰ اثر از سه عرصه کلاسیک هنر اسلامی، خطاطی، اُرنامنتیک و مینیاتور شیوه‌های بیان جا افتاده در جهان تصویر اسلامی را نشان می‌دهند. بیش از سی هنرمند معاصر از جمله از بیروت، قاهره، رام الله، تهران، اورشلیم، پاریس، لندن و نیویورک در این نمایشگاه مشارکت دارند.

کتابخانه‌ها و موزه‌های ملی و بین‌المللی نظیر «آرمیتاژ سنت پترزبورگ» ، «موزه بریتانیا» ، «کتابخانه بریتانیای لندن»، «کتابخانه ملی فرانسه» ، «موزه گولبنکیان لیسبون» و «موزه هنر اسلامی» نمونه‌های ارزشمندی از هنر اسلامی را به شکل امانی در اختیار این نمایشگاه قرار داده‌اند.

اين نمايشگاه روز پنج شنبه، ۱۴ آبان ماه در ساختمان مارتین گرُپیوز در «میدان پتسدام برلین» افتتاح مي‌شود.


کد مطلب: 9894

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9894/برگزاری-نمایشگاه-تصویر-تصاویر-جهان-اسلام-عصر-جدید-برلین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir