تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۶۲۸۹

لزوم ایجاد سازمان خبری برای اطلاع‌رسانی به موقع و موثق جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع)

لزوم ایجاد سازمان خبری برای اطلاع‌رسانی به موقع و موثق جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع)
جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) از امروز و همزمان با آغاز دهه کرامت در اغلب استان‌های کشور برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که شامل بخش‌های گوناگون فرهنگی و هنری است که به سبب ترویج و اشاعه فرهنگ و سیره رضوی هر بخش از آن را یکی از استان‌های کشور میزبانی می‌کند.

معمولاً مدیریت اجرایی هر یک از خرده‌جشنواره‌های جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان مستقر در مرکز استان برعهده دارد که با تشکیل دبیرخانه، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره ارسال شده، مورد ارزیابی برطبق عرف جشنواره‌های فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد لذا نخستین مرجع اطلاع‌رسانی جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام‌رضا(ع) نیز پایگاه اینترنتی و سایت همان اداره کل است.

با مراجعه به اغلب این پایگاه‌های اینترنتی در کمال تعجب و ناباوری شاهد هستیم که نه تنها اخبار جشنواره و آخرین اطلاعات مربوط به آنها منعکس نشده است که حتی گاه فلان پایگاه اینترنتی و سایت اداره کل مدتهاست به روز نشده است و همچنان اخبار و رویدادهای چندماه قبل در آنها به چشم می‌خورد.

متأسفانه با تماس تلفنی هم که با آنها برقرار می‌شود یا شخص پاسخگو بی‌اطلاع از کم و کیف جشنواره و سلسله اقدامات انجام شده در آن است و یا مسئول اجرایی جشنواره درگیر کارهای مربوط به برگزاری جشنواره است و فعلاً فرصتی برای پاسخگویی در مورد جشنواره ندارد.

البته انصافاً برخی از جشنواره‌های فرهنگی و هنری زیرمجموعه جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) همچون جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» با تشکیل ستاد خبری اهتمام ویژه‌ای به اطلاع‌رسانی به موقع اخبار و رویدادهای مربوط به خود دارند اما آنچه که واقعیت دارد اینکه بیشتر حوزه‌های اجرایی مربوط به جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) فاقد نظام یکپارچه اطلاع‌رسانی است.

از آنجا که اغلب جشنواره‌های فرهنگی و هنری زیرمجموعه جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) به شکل فشرده و در محدوده زمانی دهه کرامت از زادروز حضرت معصومه(س) تا زادروز امام‌رضا(ع) برگزار می‌شوند لذا مسئولان ستاد برگزاری و به ویژه دبیرخانه مرکزی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) باید توجه جدی به ایجاد سازمان خبری جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) داشته باشند که به عنوان سازمانی مرجع اطلاعات موثق و به موقع را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما