بقاع متبرکه خوزستان:

درباره محمد بن زيد بن علی بن‌ الحسين

سايت خبری قرآنی , 16 فروردين 1389 ساعت 11:22

جامعه: امام‌زاده «محمدبن‌زيد» در راه مبارزه با خلفای عباسی و خون‌خواهی جد بزرگوارش حسين‌ بن ‌علی(ع) و شهدای كربلا، آواره شهر و بيابان می‌شود و مدت زيادی را مخفيانه سپری می‌كند، در نهايت نيز از سوی مأموران حكومت شناسايی شده و به شهادت می‌رسد.


بقعه امامزاده محمد‌ بن زيد بن‌ علی بن‌ الحسين علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) در پنج كيلومتری روستای بزرگی به نام تركاكلی در منطقه عقيلی از توابع گتوند واقع است.

بقعه در دامنه كوه و كنار دره‌ای ساخته شده و در جوار مرقد شريف ايشان در دل كوه، چشمه آبی وجود دارد كه مردم، آن را از كرامات اين امام‌زاده می‌دانند.

در زمان قديم كه آب مصرفی زوار و روستاهای اطراف فقط از اين چشمه تأمين می‌شد، گرچه به ظاهر آب چشمه كم بود، ولی هرچه از آن استفاده می‌كردند به همان مقدار آب در چشمه باقی می‌ماند.

اين بقعه شريف، همواره مورد توجه بزرگان و علما از جمله علامه شيخ محمدتقی شوشتری و آيت‌الله آل‌طيب و ديگران بوده است و محمدبن‌زيد از راويان و محدثين بزرگ بوده و رواياتی از او در كتب شيعه نقل شده است.

امامزاده «محمدبن‌زيد» در راه مبارزه با خلفای عباسی و خونخواهی امام حسین و شهدای كربلا، آواره شهر و بيابان می‌شود و مدت زيادی را مخفيانه سپری می‌كند و در نهايت از سوی مأموران حكومت جور شناسايی و با بدترين وضع به شهادت می‌رسد.

در دو سال اخير، محوطه‌سازی و زيبا‌سازی حرم مطهر اين امام‌زاده از سوی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان انجام شده و حرم ايشان از كيلومترها دورتر نمايان است.

ظرفيت بالای زائرپذيری اين بقعه، به درستی به مردم معرفی نشده، چراكه از نظر نمای ظاهری و بزرگی حرم در استان بی‌نظير است.


کد مطلب: 12518

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/report/12518/درباره-محمد-بن-زيد-علی-بن-الحسين

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir