به دنبال قالب مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای هستیم

2 خرداد 1388 ساعت 13:32

رسانه ـ خيمه: يک داستان‌نويس بازي‌هاي رايانه‌اي معتقد است که مي‌توان به مفاهيم واقعه عاشورا، در قالب بازي‌هاي رايانه‌اي به صورت مقطعي و پيوندي پرداخت.


يک داستان‌نويس بازي‌هاي رايانه‌اي در گفت‌و‌گو با خيمه، درباره نحوه پرداخت به داستان عاشورا در زمينه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي، استفاده از داستان‌هاي مقطعي را مناسب ارزيابي کرد.

عباس کريمي در نحوه داستان‌پردازي عاشورا، پرداخت به صورت داستان تاريخي را مناسب نمي‌داند و معتقد است که بايد به سبک هرم وارونه ـ که در آن اهم‌ترين مطالب در ابتدا قرار مي‌گيرد ـ پرداخته شود.

وي معتقد است که در داستان امام حسين(ع)، به دليل شهادت امام که براي ما يک پيروزي محسوب مي‌شود، اما براي مخاطب جهاني، که معناي پيروزي را تنها کشتن مي‌داند و نه کشته شدن، براي آنکه بتوانيم بازي بين‌المللي توليد کنيم بايد داستان‌هاي مقطعي و پيوندي را انتخاب کنيم.

براي مثال داستان آب آوردن حضرت عباس، مي‌تواند يک ايده براي توليد بازي باشد.

کريمي بر اين اعتقاد است که مي‌توان از داستان برخي از غزوه‌ها در توليد بازي استفاده کرد، او مي‌گويد:« نمي‌توانيم هم‌ذات‌پنداري کاربر را بالا ببريم که با شخصيت‌‌هاي معصوم هم‌ذات‌پنداري کند پس بهتر است که از شخصيت‌هاي مهم چون حبيب ابن مظاهر استفاده کنيم.»

اين داستان‌نويس معتقد است که واقعه عاشورا با تمام ابعاد آن مصيبتي براي ما است، ما مي‌توانيم به مفاهيم داستان عاشورا بپردازيم درحاليکه وارد اصل داستان نشويم.

وي حضور افراد کارشناس و داستان‌نويس‌هاي قهار را در ورود به چنين حوزه‌هايي لازم تلقي کرد.

کريمي ابتدا بُعد محتوا و سپس پرداختن به ساختار را در باز‌ي‌سازي مهم مي‌داند و در اختيار گرفتن تکنيک در محتواي مفاهيم انساني مشترک ميان تمام اديان را ضروري برمي‌شمرد.


کد مطلب: 6802

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/report/6802/دنبال-قالب-مناسب-بازی-های-رایانه-ای-هستیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir