با تماس با شماره ۳۰۰۰۷۴۶۱

پاسخگویی به شبهات دینی، از طریق پیامک امکان‌پذیر شد

18 مهر 1388 ساعت 14:57

خیمه ـ رسانه: سایت اینترنتی www.eporsesh.com پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی را به صورت آنلاین و با استفاده از رسال پیامک امکان پذیر کرده است.


معاونت فرهنگي تبلیغي دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خیمه، از فعالیت‌های سایت پاسخگویی به سوالات و شبهات ديني این دفتر سخن گفت.

علی اکبر روحانی مقدم، یکی از کارشناسان سایت اینترنتی www.eporsesh.com در مورد نحوه پاسخگویی سوالات گفت:« این سایت به گونه‌اي طراحی شده است که کاربران مي‌توانند مشکلات و سوالات خود را به صورت آنلاين با کارشناسان مطرح کنند.»

این روحانی افزود:« کسانی که می‌خواهند به منابع اصلی پاسخ‌ها دسترسی داشته باشند و پاسخ‌های تفصیلی را می‌طلبند، می‌توانند از طریق پست الکترونیک با کارشناسان این سایت در تماس باشند.»

روحانی مقدم گفت:« از زمان شروع به کار سایت، اکثر مراجعه‌کنندگان قشر جوان بودند که از سایت و خدمات آن به خوبی استقبال کردند.»

وی از قرار دادن کیوسک مخصوصی در دانشگاه فردوسي و مراکز پر رفت و آمد از جمله ترمینال، حرم مطهر، فرودگاه، راه آهن و اردوگاه ثامن الحجج خبر داد که دسترسی به سایت را برای شهروندان مشهدی و مسافران امکان پذیر می‌سازد.

روحانی مقدم با بیان اینکه ۲۰ کارشناس و استاد حوزه و دانشگاه به صورت مداوم با سایت همکاری می‌کنند، زمان حضور کارشناسان سایت جهت پاسخگویی را هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اعلام کرد که همواره بین ۳ تا ۸ کاربر با تخصص‌های مختلف پاسخ گوی سوالات مختلف‌اند و اگر فرد تمایل داشته باشد، می‌تواند با مشاور خود به صورت چت ارتباط برقرار کند.

مسئول غرفه  «ای پرسش» در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال افزود:« سوالات رسیده به سایت در حوزه مباحث خانواده، مشکلات ارتباطی جوانان و مباحث مختلف دینی و علمی مانند تاریخ، فقه و سایر شبهات احکام دینی است.»

وی همچنین از راه‌اندازی رسمی سایت در یک سال  پیش خبر داد.

این کارشناس مذهبی از راه‌اندازی سیستم پیام کوتاه سایت خبر داد و گفت: «مراجعان سایت می‌توانند از طریق تلفن همراه، به سامانه ۳۰۰۰۷۴۶۱ پیامک ارسال کرده و پاسخ خود را ظرف کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنند. سامانه پیامک هر روز به طور تقریبی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پیامک دریافت می‌کند. از زمان فعال شدن سایت تاکنون نیز به طور متوسط نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ سوال به مرکز ارسال شده است که به همه آن ها پاسخ دادیم و حدود ۱۹ هزار پرسش و پاسخ را آرشيو کرده‌ایم.»


کد مطلب: 9196

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/report/9196/پاسخگویی-شبهات-دینی-طریق-پیامک-امکان-پذیر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir