تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۰۰۶۴
علمای شیعه

درباره آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی

درباره آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی
آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی فرزند مرحوم آیت الله آقا بزرگ اشرفی در سال ۱۳۵۴ه. ق مصادف با سال ۱۳۱۴ شمسی در مشهد متولد شدند و پس از گذراندن دوره ابتدایی در شاهرود وارد حوزه علمیه شده و دو سال در مدرسه علمیه بازار شاهرود بخش کوچکی از مقدمات را نزد عالمان آن دیار گذراندند.

سپس به مشهد عزیمت کرده و به مدت هفت سال از محضر عالمانی چون ادیب نیشابوری، آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس‌، آیت‌الله شیخ عبد‌النبی کجوری‌، آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی‌، آیت‌لله حاج شیخ کاظم دامغانی و آیت‌الله حاج میرزا جواد آقا تهرانی استفاده نموده و پس از تلمذ از محضر آیت‌الله میلانی در خارج فقه و اصول در سال ۱۳۳۶ شمسی راهی نجف می‌شوند و به مدت ۱۷ سال از محضر عالمانی همچون آیت‌الله خوئی‌، حضرت امام خمینی (ره)‌، آیت‌الله شاهرودی‌، آیت‌الله حکیم و آیت‌الله حسین حلی کسب فیض نموده و به تدریس مشغول شدند.

سپس با کوله‌باری از علم و دانش در سال ۱۳۵۳ شمسی به شاهرود برگشته و در طی ۱۰ سال حوزه علمیه آن دیار را سامان بخشیده و در سال ۱۳۶۳ شمسی به مشهد عزیمت می‌کنند .

پس از ورود به مشهد مشغول به تدریس سطوح عالی حوزه شده و پس از چند سال اقامت‌، درس خارج فقه واصول و رجال را شروع می کنند که تا کنون ادامه داشته است‌.

ایشان دارای اجازه اجتهاد از بعضی از اساتیدشان هستند و هم اکنون نیز از علما و اساتید خارج حوزه علمیه مشهد بشمار می‌روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما