تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۹۷۰۰
علمای شیعه

درباره آیت الله محمد حسین زرندی

درباره آیت الله محمد حسین زرندی
اساتید
آیت الله زرندی دروس مقدمات و سطح را نزد اساتید بزرگواری چون آیات فکور , سلطانی و اشعری تلمذ نمودند و دروس خارج فقه و اصول را نزد آیت الله العظمی امام خمینی (ره) به مدت هشت سال و آیت الله العظمی بروجردی به مدت سه سال و خارج مکاسب را نزد آیت الله العظمی اراکی و دروس فلسفه (منظومه) را نزد آیت الله حاج آقا رضا صدر و بخشی از اسفار و شفاء را نزد مرحوم علامه آیت الله العظمی محمد حسین طباطبایی گذراندند .

مبارزات سیاسی
ایشان از علاقمندان و ارادتمندان حضرت امام خمینی (ره) بودند و در آغاز نهضت حضرت امام با عشق و علاقه وافر همگام با آن حضرت ، در نهضت اسلامی شرکت نمود . در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی پس از تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه مدت کوتاهی در قم بازداشت گردید و پس از آزادی از زندان ، با تشویق و اصرار برخی از بزرگان و علماء محلی ، به منظور تبیین و ترویج احکام نورانی اسلام و رسالت انقلابی، به شهر کرمانشاه عزیمت و همانجا ازدواج نمودند . پس از ادامه مبارزه و روشن کردن ماهیت رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۳ به مدت سیزده ماه توسط ساواک دستگیر و به جرم طرفداری از امام خمینی (ره) و ترویج راه ایشان در زندان‌های رژیم طاغوت به سر بردند .

فعالیت های اجتماعی و مذهبی قبل از انقلاب
ایشان با مشارکت مرحوم آیت الله حاج مجتبی حاج آخوند , در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیه حاج شهباز خان کرمانشاه را تأسیس نموده و به تربیت طلاب علوم دینی پرداختند . در سال ۱۳۵۳ این مدرسه به واسطه حمله ساواک و دستگیری آیت الله زرندی و مرحوم آیت الله حاج آخوند و تعدادی از طلاب تعطیل شد و بعد از آزادی ، ایشان در منزل شخصی خود به تدریس دروس رسائل و مکاسب و کفایه مشغول شدند .

فعالیت های اجتماعی و مذهبی بعد از انقلاب
۱. حضرت آیت الله زرندی ، بعد از انقلاب در مدرسه حضرت امام صادق (ع) برادران و در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران به تدریس و تا کنون به فعالیت و نشر احکام الهی و تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی مشغول بوده اند . توسعه و بازسازی مدرسه علمیه آیت الله بروجردی نیز از اقداماتی است که ایشان در سال‌های آغازین انقلاب در شهر کرمانشاه به انجام رساندند.

۲. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وی بنا به حکم حضرت امام خمینی (ره) به همراه مرحوم آیت الله حاج آخوند ، به عنوان سرپرست مدارس علمیه کرمانشاه منصوب شدند.

۳. آیت الله زرندی در سال ۱۳۶۳ از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان و امام جمعه کرمانشاه منصوب شدند که تاکنون نیز ادامه دارد.

۴. ایشان به عنوان نماینده مردم استان کرمانشاه در دوره های اول و سوم در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته اند . تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و مسئولیت آن تا سال ۱۳۶۳ ، مسئولیت ستاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی به مدت پنج سال ، عضویت هیئت امناء کمیته های انقلاب اسلامی کرمانشاه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ، مسئولیت کمیته ارزاق عمومی در آغاز انقلاب ، مسئولیت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ریاست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه ، مسئولیت ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه و مسئولیت نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه از دیگر مسئولیت هایی است که وی به عهده داشته اند.

۵. اداره امور روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما