چهره

درباره سید کاظم رستگاری

4 آبان 1388 ساعت 13:31

ایشان فرزند حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود رستگاری(ره) و روحانی بنام منطقه سانیج و اسلامیه هستند.


 وی در دهم اسفندماه ۱۳۰۷ هجری شمسی در دشتک سانیچ بدنیا آمدند، پس از رسیدن به سن شش سالگی به مکتب رفت و قرآن کریم را نزد پدر بزگوار خویش و همچنین مرحوم آخوند ملاغلامعلی والد مکرم حجت‌الاسلام محمدحسین مدیح آموختند. پس از آن، دبستان را در مدرسه دره شیر و سانیج به پایان بردند و سپس وارد مدرسه علمیه عبدالرحیم‌خان گردیدند.

ایشان در زندگینامه خود می‌نویسند: «در سال ۱۳۱۴ در سن هفت سالگی نزد فردی که معلم و مکتب دار دشتک بود قرآن مجید و بعضی از کتاب‌های درسی آن روز مانند انشاء دو و سه و غیره را فرا گرفته، در سال ۱۳۱۹در سن ۱۲سالگی وارد دبستان نظامی سانیج شدم و دروس ابتدائی از کلاس اول تا ششم را در آنجا آموخته ، در سال ۱۳۲۴ در سن ۱۷سالگی در حوزه علمیه یزد (مدرسه خان) مشغول تحصیل علوم دینیه شدم».

وی مقدمات و سطوح را نزد بزرگانی چون حضرات آیات و حج‌الاسلام حاج سید علیرضا مدرسی، حاج سید هاشم نجفی یزدی، حاج سید علی‌محمد کازرونی، حاج شیخ جلال علومی، حاج شیخ احمد علومی ، شهید آیت ا... صدوقی، حاج شیخ علی بمان مکبری (استاد تجوید)‌، سیدعلی محمد کازرونی و حاج شیخ میرزا حسن محمود آبادی ... فراگرفته و پس از اتمام رسائل، مکاسب، کفایه و ... به زادگاه خود – سانیج - مراجعت و همسان اجداد خویش به تبلیغ معارف اسلامی پرداختند.

ایشان در دوران جوانی خود مسافرت‌هایی به کرج، شیراز، مشهد و ... جهت امر تبلیغ داشته اند و از این سفرها تجربه‌های زیادی اندوخته‌اند.

حاج سیدکاظم رستگاری در سن ۲۳سالگی با دختر مرحوم محمدِ حسن حاجی حسین (دختر عمه خود و نوه دختری سید عبدالباقی طباطبایی) ازدواج نمود که ثمره این ازدواج چهار فرزند دختر و دو فرزند پسر به نام‌های سید محمد و سید مهدی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید کاظم رستگاری همواره پرداختن به کشاورزی و زراعت را از جمله دغدغه‌های خود به شمار آورده و تا چندی پیش با وجود کهولت سن و بیماری‌های مختلف گاه‌گاهی به تمشیت امور کشاورزی خود در روستای دشتک می‌پرداختند. معظم له در حال حاضر بدلیل ابتلاء به بیماری پارکینسون از وعظ و خطابه امتناع می‌نمایند.


کد مطلب: 9216

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/article/9216/درباره-سید-کاظم-رستگاری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir