تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۹۲۱۶
چهره

درباره سید کاظم رستگاری

درباره سید کاظم رستگاری
 وی در دهم اسفندماه ۱۳۰۷ هجری شمسی در دشتک سانیچ بدنیا آمدند، پس از رسیدن به سن شش سالگی به مکتب رفت و قرآن کریم را نزد پدر بزگوار خویش و همچنین مرحوم آخوند ملاغلامعلی والد مکرم حجت‌الاسلام محمدحسین مدیح آموختند. پس از آن، دبستان را در مدرسه دره شیر و سانیج به پایان بردند و سپس وارد مدرسه علمیه عبدالرحیم‌خان گردیدند.

ایشان در زندگینامه خود می‌نویسند: «در سال ۱۳۱۴ در سن هفت سالگی نزد فردی که معلم و مکتب دار دشتک بود قرآن مجید و بعضی از کتاب‌های درسی آن روز مانند انشاء دو و سه و غیره را فرا گرفته، در سال ۱۳۱۹در سن ۱۲سالگی وارد دبستان نظامی سانیج شدم و دروس ابتدائی از کلاس اول تا ششم را در آنجا آموخته ، در سال ۱۳۲۴ در سن ۱۷سالگی در حوزه علمیه یزد (مدرسه خان) مشغول تحصیل علوم دینیه شدم».

وی مقدمات و سطوح را نزد بزرگانی چون حضرات آیات و حج‌الاسلام حاج سید علیرضا مدرسی، حاج سید هاشم نجفی یزدی، حاج سید علی‌محمد کازرونی، حاج شیخ جلال علومی، حاج شیخ احمد علومی ، شهید آیت ا... صدوقی، حاج شیخ علی بمان مکبری (استاد تجوید)‌، سیدعلی محمد کازرونی و حاج شیخ میرزا حسن محمود آبادی ... فراگرفته و پس از اتمام رسائل، مکاسب، کفایه و ... به زادگاه خود – سانیج - مراجعت و همسان اجداد خویش به تبلیغ معارف اسلامی پرداختند.

ایشان در دوران جوانی خود مسافرت‌هایی به کرج، شیراز، مشهد و ... جهت امر تبلیغ داشته اند و از این سفرها تجربه‌های زیادی اندوخته‌اند.

حاج سیدکاظم رستگاری در سن ۲۳سالگی با دختر مرحوم محمدِ حسن حاجی حسین (دختر عمه خود و نوه دختری سید عبدالباقی طباطبایی) ازدواج نمود که ثمره این ازدواج چهار فرزند دختر و دو فرزند پسر به نام‌های سید محمد و سید مهدی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید کاظم رستگاری همواره پرداختن به کشاورزی و زراعت را از جمله دغدغه‌های خود به شمار آورده و تا چندی پیش با وجود کهولت سن و بیماری‌های مختلف گاه‌گاهی به تمشیت امور کشاورزی خود در روستای دشتک می‌پرداختند. معظم له در حال حاضر بدلیل ابتلاء به بیماری پارکینسون از وعظ و خطابه امتناع می‌نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما