بهروز غریب‌پور خبر داد:

تاخیر اجرای رپرتوارها به دلیل تعمیرات سالن

16 آبان 1388 ساعت 15:03

فرهنگ – خیمه: بهروز غریب‌پور دلیل تاخیر در اجرای رپرتوار نمایش‌های خود را انجام تعمیرات در تالار فردوسی اعلام کرد.


بهروز غریب‌پور، کارگردان تئاتر، قرار است اپراهای عروسکی «رستم و سهراب»، «عاشورا» و «مکبث» را به صورت رپرتوار در سالن فردوسی اجرا کند.

اين سه اثر توسط گروه تئاتر عروسکي «آران» با طراحي و کارگرداني بهروز غريب‌پور به روی صحنه رفته است.

وی در گفت‌وگو با خیمه اعلام داشت: «در حال حاضر به دلیل تعمیراتی که در فضای داخلی و خارجی تالار فردوسی در حال انجام است، فعلا اجرای رپرتوارها مقدور نیست.»

غریب‌پور البته شرایطی را که پس از این تعمیرات، در فضای داخلی سالن به وجود می‌آید را برای اجرا بهتر توصیف کرد و گفت:«بهتر است که رپرتوارها با کمی تاخیر برگزار شود اما شرایط بهتری در سالن برای مخاطب و برای اجراکنندگان به وجود آید.»

وی همچنین از ارائه تقویمی خبر داد که بر اساس آن، هریک از اپراهای عروسکی در روزهای تعیین شده اجرا شود که درحال حاضر، قطعی نشده است.

بهروز غریب‌پور درباره فواید اجرای رپرتوار از نمایش‌ها گفت: «اجرای رپرتوار هم صرفه اقتصادی دارد زیرا هزینه‌ای که برای انجام نمایش صرف شده، تنها پس از یک دوره اجرا، دور ریخته نمی‌شود. همچنین قدرت بازی‌دهندگان و عوامل بالا می‌رود تا اثری را که تولید کرده‌اند، مجددا کار کنند.»

وی همچنین عادت دادن تماشاگر به تماشا را از دیگر محاسن اجرای رپرتوار برشمرد که باعث می‌شود تعداد تماشاگران نمایش که در نخستین دوره اجرا، محدود بودند، افزایش پیدا کند.

یادآوری می‌شود غریب‌پور چندی پیش، اپرای عروسکی عاشورا را در ایتالیا به اجرا درآورده بود. [گفت‌وگوی خیمه در مورد اجرای اپرای عاشورا در ایتالیا را اینجا بخوانید]


کد مطلب: 10080

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10080/تاخیر-اجرای-رپرتوارها-دلیل-تعمیرات-سالن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir