به مناسبت ايام ماه محرم الحرام؛

گفتمان دینی با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن در كاشان برگزار شد

خبرگزاری کار , 1 دی 1388 ساعت 12:47

جامعه: به مناسبت ايام ماه محرم الحرام و ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) گفتمان دینی با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن ویژه دانش‌آموزان نخبه قرآنی کاشان برگزار شد.


در این گفتمان که با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن، با حضور ۶۰دانش‌آموز نخبه قرآنی به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری دارالقرآن اداره آموزش و پرورش كاشان در دبیرستان محتشمی کاشان برگزار شد، حجت‌الاسلام واجدی در سخنانی به تشریح اهمیت ولایت با توجه به آیات و روایات پرداخت.

او با تبیین ولایت خدا و ولایت طاغوت با توجه به مفاهیم آیه ۲۵۷سوره بقره افزود: اگر ولایت خدا نباشد ولایت طاغوت تثبیت می‌شود و هدف قیام امام حسین(ع) جلوگیری از تثبیت ولایت طاغوت و شرک بود.

واجدی در ادامه به تشریح جایگاه ولایت پرداخت و افزود: جایگاه ولایت از نماز هم بالاتر است، چون نمازی که تحت ولایت خدا و رسول و اولیای خدا نباشد مقبول درگاه الهی واقع نمی‌شود.

استاد تفسیر قرآن با استناد بر آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در سایه ولایت خداست که انسان نورانی می‌شود و ولایت طاغوت، ظلمت و تاریکی را به همراه دارد.

واجدی افزود: غدیر و محرم در سایه حکومت الهی معنا پیدا می‌کند و به همین جهت امام خمینی(ره) با اقتدا به حضرت اباعبدالله علیه السلام حکومت را جمهوری اسلامی نامید.

او در تشریح حکومت اسلامی گفت: حکومت اسلامی یعنی حکومتی که تحت ولایت الهی و در جهت اسلام و قرآن است و کسی شایسته رهبری این حکومت است که با خدا و خلیفه الهی سنخیت داشته باشد.

واجدی بر لزوم بصیرت در جامعه کنونی تاکید کرد و افزود: لازمه بصیرت و ولایت‌مداری، شناخت فلسفه قیام امام‌حسین علیه‌السلام در روز عاشورا است.

او حادثه کربلا را نتیجه عدم بصیرت مسلمانان دانست و افزود: مسیحیان با دیدن اهل بیت(ع) از مباهله ترسیدند، ولی مسلمانان در صحنه کربلا از فرزندان رسول خدا(ص) نترسیدند و خون بهترین بندگان خدا را ریختند.

همچنین در این مراسم سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در سخنانی به تشریح جایگاه قرآن در زندگی انسان‌ها پرداخت.


کد مطلب: 10863

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/10863/گفتمان-دینی-موضوع-ولایت-مداری-بصیرت-قرآن-كاشان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir