تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۰۸۶۳
به مناسبت ايام ماه محرم الحرام؛

گفتمان دینی با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن در كاشان برگزار شد

گفتمان دینی با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن در كاشان برگزار شد
در این گفتمان که با موضوع ولایت‌مداری و بصیرت در قرآن، با حضور ۶۰دانش‌آموز نخبه قرآنی به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری دارالقرآن اداره آموزش و پرورش كاشان در دبیرستان محتشمی کاشان برگزار شد، حجت‌الاسلام واجدی در سخنانی به تشریح اهمیت ولایت با توجه به آیات و روایات پرداخت.

او با تبیین ولایت خدا و ولایت طاغوت با توجه به مفاهیم آیه ۲۵۷سوره بقره افزود: اگر ولایت خدا نباشد ولایت طاغوت تثبیت می‌شود و هدف قیام امام حسین(ع) جلوگیری از تثبیت ولایت طاغوت و شرک بود.

واجدی در ادامه به تشریح جایگاه ولایت پرداخت و افزود: جایگاه ولایت از نماز هم بالاتر است، چون نمازی که تحت ولایت خدا و رسول و اولیای خدا نباشد مقبول درگاه الهی واقع نمی‌شود.

استاد تفسیر قرآن با استناد بر آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در سایه ولایت خداست که انسان نورانی می‌شود و ولایت طاغوت، ظلمت و تاریکی را به همراه دارد.

واجدی افزود: غدیر و محرم در سایه حکومت الهی معنا پیدا می‌کند و به همین جهت امام خمینی(ره) با اقتدا به حضرت اباعبدالله علیه السلام حکومت را جمهوری اسلامی نامید.

او در تشریح حکومت اسلامی گفت: حکومت اسلامی یعنی حکومتی که تحت ولایت الهی و در جهت اسلام و قرآن است و کسی شایسته رهبری این حکومت است که با خدا و خلیفه الهی سنخیت داشته باشد.

واجدی بر لزوم بصیرت در جامعه کنونی تاکید کرد و افزود: لازمه بصیرت و ولایت‌مداری، شناخت فلسفه قیام امام‌حسین علیه‌السلام در روز عاشورا است.

او حادثه کربلا را نتیجه عدم بصیرت مسلمانان دانست و افزود: مسیحیان با دیدن اهل بیت(ع) از مباهله ترسیدند، ولی مسلمانان در صحنه کربلا از فرزندان رسول خدا(ص) نترسیدند و خون بهترین بندگان خدا را ریختند.

همچنین در این مراسم سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در سخنانی به تشریح جایگاه قرآن در زندگی انسان‌ها پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما