رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش:

قيام سالار شهيدان، براي تقويت امربه معروف و نهي از منكر شكل گرفت

27 دی 1386 ساعت 11:18

رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: قيام سالار شهيدان، براي تقويت زير ساخت‌هاي امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه شكل گرفت.


به گزارش خیمه، رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم سوگواري سومين امام شيعيان، حضرت امام حسين (ع)، درحرم امام راحل اظهارداشت: سيدالشهداء در فرازي از سخنان خطير و ارزشمندشان متذكر شدند كه قيام كربلا از روي هوا و هوس و براي رسيدن به قدرت، صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي افزود: حضرت امام حسين(ع) براي انجام وظيفه و آگاهي دادن به امت پيامبر اكرم (ص) به پا خاستند.

وي ادامه داد: امام حسين (ع) و ياران باوفايش، بدون برخورداري از هيچگونه پشتوانه خارجي و با اتكا به مساعدت و الگو گرفتن از فرهنگ الهي، دربرابر ظلم و ستم دشمنان ايستادگي كردند.

او با بيان اين مطلب كه برگزاري مراسم عزاداراي اباعبدالله حسين(ع) در جوار بارگاه ملكوتي حرم مطهر خميني كبير (ره)، توفيق ارزشمندي است، گفت : امام خميني (ره) معتقد بود كه امام حسين (ع)، به شيعيان و مسلمانان به‌درستي آموختند كه چگونه با ظلم دشمنان اسلام، مقابله و تا آخرين نفس براي حفظ و پاسداري از اين دين مبين، تلاش كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي افزود: امام راحل بر اين مساله تاكيد داشتند كه سالار شهيدان و اصحابش، انجام تكليف را به مردم آموختند و به آنان ياد دادند در جامعه‌اي كه حق افراد در آن پايمال شود، مبارزه و مرگ بهترين گزينه براي انسان‌هاي مومن است.

وي در ارتباط با نحوه اجراي صحيح امر خطير رهبري در جامعه، خاطر نشان كرد: جنگ و خونريزي در تمامي اجتماعات بشري و در طول تاريخ به چشم مي‌خورد و در اين ميان حقوق بسياري نيز ضايع شده است. 

رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش افزود: اما اگر زمام امور به دست انسان‌هايي دانشمند باشد و بتوانند عدالت را در سطح جامعه برقرار كنند، افراد به حق واقعي شان دست خواهند يافت.

علوي گفت: سعادت و عزت جامعه در گرو اين است كه قرآن را به عنوان قانون سازنده و ائمه را به عنوان رهبراني شايسته به مردم معرفي كنيم.

به نقل از ایرنا ، در پايان اين مراسم، مداحان اهل بيت به مرثيه سرايي در وصف امام حسين (ع) پرداختند.


کد مطلب: 1116

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1116/قيام-سالار-شهيدان-براي-تقويت-امربه-معروف-نهي-منكر-شكل-گرفت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir