تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۱۸
۰
کد مطلب : ۱۱۱۶
رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش:

قيام سالار شهيدان، براي تقويت امربه معروف و نهي از منكر شكل گرفت

به گزارش خیمه، رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم سوگواري سومين امام شيعيان، حضرت امام حسين (ع)، درحرم امام راحل اظهارداشت: سيدالشهداء در فرازي از سخنان خطير و ارزشمندشان متذكر شدند كه قيام كربلا از روي هوا و هوس و براي رسيدن به قدرت، صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي افزود: حضرت امام حسين(ع) براي انجام وظيفه و آگاهي دادن به امت پيامبر اكرم (ص) به پا خاستند.

وي ادامه داد: امام حسين (ع) و ياران باوفايش، بدون برخورداري از هيچگونه پشتوانه خارجي و با اتكا به مساعدت و الگو گرفتن از فرهنگ الهي، دربرابر ظلم و ستم دشمنان ايستادگي كردند.

او با بيان اين مطلب كه برگزاري مراسم عزاداراي اباعبدالله حسين(ع) در جوار بارگاه ملكوتي حرم مطهر خميني كبير (ره)، توفيق ارزشمندي است، گفت : امام خميني (ره) معتقد بود كه امام حسين (ع)، به شيعيان و مسلمانان به‌درستي آموختند كه چگونه با ظلم دشمنان اسلام، مقابله و تا آخرين نفس براي حفظ و پاسداري از اين دين مبين، تلاش كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي افزود: امام راحل بر اين مساله تاكيد داشتند كه سالار شهيدان و اصحابش، انجام تكليف را به مردم آموختند و به آنان ياد دادند در جامعه‌اي كه حق افراد در آن پايمال شود، مبارزه و مرگ بهترين گزينه براي انسان‌هاي مومن است.

وي در ارتباط با نحوه اجراي صحيح امر خطير رهبري در جامعه، خاطر نشان كرد: جنگ و خونريزي در تمامي اجتماعات بشري و در طول تاريخ به چشم مي‌خورد و در اين ميان حقوق بسياري نيز ضايع شده است. 

رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش افزود: اما اگر زمام امور به دست انسان‌هايي دانشمند باشد و بتوانند عدالت را در سطح جامعه برقرار كنند، افراد به حق واقعي شان دست خواهند يافت.

علوي گفت: سعادت و عزت جامعه در گرو اين است كه قرآن را به عنوان قانون سازنده و ائمه را به عنوان رهبراني شايسته به مردم معرفي كنيم.

به نقل از ایرنا ، در پايان اين مراسم، مداحان اهل بيت به مرثيه سرايي در وصف امام حسين (ع) پرداختند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما