سومین سوگواره عاشورایی در قزوین برگزار می شود

خبرگزاری شبستان , 7 بهمن 1388 ساعت 12:36

طیب ملک پور مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان قزوین از برگزاری سومین سوگواره عاشورایی كانون پرورش فكری با موضوع «کودکان کربلا» در تاریخ یازدهم و دوازدهم بهمن ماه جاری در استان قزوین خبر داد.


طیب ملک پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان ساخت: این سوگواره با موضوع «کودکان کربلا» یازدهم و دوازدهم بهمن ماه جاری در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به آثار برگزیده شعر،قطعه ادبی، قصه گویی و عکس عاشورایی از سراسرکشور می پردازد.

ملک پور گفت: در مجموع ۵۰۰ هنرمند، شاعر، قصه گو و عکاس از ۲۱ استان کشور با ارسال دو هزار اثر به دفتر استان در بخش های مختلف این سوگواره شرکت کرده اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اظهارداشت: پس از بررسی آثار، در مجموع تعداد یکصد نفر از ۱۶ استان گشور به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و جهت حضور در مراسم اختتامیه سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان قزوین دعوت شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: احیای شعائر اسلامی و عاشورایی، تقدیر از هنرمندان و مربیان عاشورا و کودکات هنرمند عاشورایی، مستندسازی سخنرانی، قصه، شعر، متن و داستان ادبی، عکاسی و اتفاقات هنری عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

ملک پور اضافه کرد: دعوت از هنرمندان، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه مندان به عاشورا و کارهای هنری عاشورایی و استفاده از این محافل، تشویق و ایجاد انگیزه8 برای هنرمندان استانی و کشوری در جهت ایجاد آثار فاخر دینی، مذهبی و عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برنامه های جنبی این سوگواره ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه عکاسی، کارگاه ادبی، تعزیه تئاتر استان قزوین، نمایش «روایت عشق و عطش» از استان کرمانشاه و مراسم ویژه در حسینیه آقاسیدجمال از برنامه های جنبی این سوگواره است.

وی از برپایی چهار نمایشگاه در حاشیه برگزاری سومین سوگواره عاشورایی خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه نقاشی سراسر کشور با موضوع عاشورایی، نمایشگاه عکاسی با حضور آثاری از ۲۱ استان، نمایشگاه خوشنویسی استان قزوین و نمایشگاه عکاسی استان ایلام در حاشیه این سوگواره برپا خواهد شد.

ملک پور با بیان این که کوشیده ایم تا هنر را با محتوای دینی ارائه دهیم و مسایل دینی و مذهبی را در قالب هنر مطرح کنیم افزود: اجرای سرود، تواشیح، انیمیشن، تئاتر، تعزیه، پرده خوانی، دکلمه، متون ادبی و برگزاری کارگاه های مختلف از دیگر برنامه های جنبی این سوگواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با بیان این که عموم مردم می توانند در تمامی مراسم و کارگاه های این سوگواره حضوز یابند، خاطرنشان ساخت: سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حمایت و پشتیبانی مالی استانداری قزوین برگزار می شود.

وی یادآور شد: سوگواره عاشورایی امسال نیز از حضور مهمانان و اندیشمندان برجسته ای مانند دکتر محمدرضا سنگری، پژوهشگر ممتاز عاشورایی، دکتر حشمت الله قنبری، عاشورا پژوه برجسته و کارشناس صدا و سیما و سیدمهدی شجاعی، نویسنده آثار عاشورایی بهره می برد.


کد مطلب: 11754

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11754/سومین-سوگواره-عاشورایی-قزوین-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir