تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۱۷۵۴

سومین سوگواره عاشورایی در قزوین برگزار می شود

سومین سوگواره عاشورایی در قزوین برگزار می شود
طیب ملک پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان ساخت: این سوگواره با موضوع «کودکان کربلا» یازدهم و دوازدهم بهمن ماه جاری در قزوین برگزار می شود.

وی افزود: سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به آثار برگزیده شعر،قطعه ادبی، قصه گویی و عکس عاشورایی از سراسرکشور می پردازد.

ملک پور گفت: در مجموع ۵۰۰ هنرمند، شاعر، قصه گو و عکاس از ۲۱ استان کشور با ارسال دو هزار اثر به دفتر استان در بخش های مختلف این سوگواره شرکت کرده اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اظهارداشت: پس از بررسی آثار، در مجموع تعداد یکصد نفر از ۱۶ استان گشور به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و جهت حضور در مراسم اختتامیه سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان قزوین دعوت شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: احیای شعائر اسلامی و عاشورایی، تقدیر از هنرمندان و مربیان عاشورا و کودکات هنرمند عاشورایی، مستندسازی سخنرانی، قصه، شعر، متن و داستان ادبی، عکاسی و اتفاقات هنری عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

ملک پور اضافه کرد: دعوت از هنرمندان، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه مندان به عاشورا و کارهای هنری عاشورایی و استفاده از این محافل، تشویق و ایجاد انگیزه8 برای هنرمندان استانی و کشوری در جهت ایجاد آثار فاخر دینی، مذهبی و عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برنامه های جنبی این سوگواره ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه عکاسی، کارگاه ادبی، تعزیه تئاتر استان قزوین، نمایش «روایت عشق و عطش» از استان کرمانشاه و مراسم ویژه در حسینیه آقاسیدجمال از برنامه های جنبی این سوگواره است.

وی از برپایی چهار نمایشگاه در حاشیه برگزاری سومین سوگواره عاشورایی خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه نقاشی سراسر کشور با موضوع عاشورایی، نمایشگاه عکاسی با حضور آثاری از ۲۱ استان، نمایشگاه خوشنویسی استان قزوین و نمایشگاه عکاسی استان ایلام در حاشیه این سوگواره برپا خواهد شد.

ملک پور با بیان این که کوشیده ایم تا هنر را با محتوای دینی ارائه دهیم و مسایل دینی و مذهبی را در قالب هنر مطرح کنیم افزود: اجرای سرود، تواشیح، انیمیشن، تئاتر، تعزیه، پرده خوانی، دکلمه، متون ادبی و برگزاری کارگاه های مختلف از دیگر برنامه های جنبی این سوگواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با بیان این که عموم مردم می توانند در تمامی مراسم و کارگاه های این سوگواره حضوز یابند، خاطرنشان ساخت: سومین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حمایت و پشتیبانی مالی استانداری قزوین برگزار می شود.

وی یادآور شد: سوگواره عاشورایی امسال نیز از حضور مهمانان و اندیشمندان برجسته ای مانند دکتر محمدرضا سنگری، پژوهشگر ممتاز عاشورایی، دکتر حشمت الله قنبری، عاشورا پژوه برجسته و کارشناس صدا و سیما و سیدمهدی شجاعی، نویسنده آثار عاشورایی بهره می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما