هیئت‌های مذهبی امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری شبستان , 4 اسفند 1388 ساعت 10:59

ایران‌زمین: استاندار فارس در دیدار با اعضای هیئت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به نقش برجسته فرهنگی هیئت‌های مذهبی در آحاد مردم تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند.


دکتر روح‌الله احمدزاده استاندار فارس در دیدار با اعضای هیئت‌های مذهبی استان فارس ضمن اشاره به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: تکایا، هیئت‌ها و حسینیه‌ها مردم را حول محور حضرت امام حسین(ع) و اباالفضل عباس(ع) مجتمع کرده و با برگزاری عزاداری‌هاست که پیام قیام عاشورا از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از بدنه جامعه هستند و جایگاه خوبی در بین مردم دارند، این وظیفه هیئت مذهبی را به عنوان پیام‌رسان مردم به مسوولین سنگین می‌کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید با محوریتی که بین مسوولین و مردم دارند، مطالبات مردم را از مسوولین طلب کنند.

دکتر احمدزاده با اشاره به قیام امام حسین(ع) برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: کار هیئت‌های مذهبی این است که امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند و مردم را در صحنه بسیج کنند تا اگر یک مسوول خطایی کرد بعد از تذکر، وظیفه خدمتگزاری وی برای مردم را به او گوشزد کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: رابطه بین مردم و مسوولین باید عمیق‌تر شود و روحیه خدمتگزاری، ولایتمداری، روحیه جنگ و انقلاب در بین مسوولین استان بیش از پیش نهادینه شود.

دکتر احمدزاده گفت: باید برای ثانیه‌های عمر خود در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم و اگر مسوولی توان و کشش کار برای خدا و خدمت به مردم را ندارد، باید کناره‌گیری کند و نباید برای مردم نقش بازی کنیم چرا که مردم فهیم و بابصیرت هستند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که مردم ما بهتر از مردم دوران امام حسن و امام حسین(ع) دانستند، یادآور شد: همین عهد و پیمان این مردم بود که بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب و ایران کرد و امروز پیوند تاریخی خود را با ایستادن به پای نظام و اسلام مستحکم‌تر می‌کنند.

استاندار فارس ادامه داد: باید برای خدا کار کنیم و با وحدت و همدلی و تعاون حول محور ولایت و منافع امت اسلامی به سمت یک خیزش فرهنگی حرکت کنیم.

دکتر احمدزاده در ادامه سخنان خود به نقش برجسته فرهنگی هیئت‌های مذهبی در آحاد مردم گفت: امروزه خرج کردن در هیئت‌های مذهبی هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری است که آثار آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.


کد مطلب: 12096

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12096/هیئت-های-مذهبی-امر-معروف-جامعه-نهادینه-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir