تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۲۰۹۶

هیئت‌های مذهبی امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند

هیئت‌های مذهبی امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند
دکتر روح‌الله احمدزاده استاندار فارس در دیدار با اعضای هیئت‌های مذهبی استان فارس ضمن اشاره به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: تکایا، هیئت‌ها و حسینیه‌ها مردم را حول محور حضرت امام حسین(ع) و اباالفضل عباس(ع) مجتمع کرده و با برگزاری عزاداری‌هاست که پیام قیام عاشورا از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از بدنه جامعه هستند و جایگاه خوبی در بین مردم دارند، این وظیفه هیئت مذهبی را به عنوان پیام‌رسان مردم به مسوولین سنگین می‌کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید با محوریتی که بین مسوولین و مردم دارند، مطالبات مردم را از مسوولین طلب کنند.

دکتر احمدزاده با اشاره به قیام امام حسین(ع) برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: کار هیئت‌های مذهبی این است که امر به معروف را در جامعه نهادینه کنند و مردم را در صحنه بسیج کنند تا اگر یک مسوول خطایی کرد بعد از تذکر، وظیفه خدمتگزاری وی برای مردم را به او گوشزد کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: رابطه بین مردم و مسوولین باید عمیق‌تر شود و روحیه خدمتگزاری، ولایتمداری، روحیه جنگ و انقلاب در بین مسوولین استان بیش از پیش نهادینه شود.

دکتر احمدزاده گفت: باید برای ثانیه‌های عمر خود در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم و اگر مسوولی توان و کشش کار برای خدا و خدمت به مردم را ندارد، باید کناره‌گیری کند و نباید برای مردم نقش بازی کنیم چرا که مردم فهیم و بابصیرت هستند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) که مردم ما بهتر از مردم دوران امام حسن و امام حسین(ع) دانستند، یادآور شد: همین عهد و پیمان این مردم بود که بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب و ایران کرد و امروز پیوند تاریخی خود را با ایستادن به پای نظام و اسلام مستحکم‌تر می‌کنند.

استاندار فارس ادامه داد: باید برای خدا کار کنیم و با وحدت و همدلی و تعاون حول محور ولایت و منافع امت اسلامی به سمت یک خیزش فرهنگی حرکت کنیم.

دکتر احمدزاده در ادامه سخنان خود به نقش برجسته فرهنگی هیئت‌های مذهبی در آحاد مردم گفت: امروزه خرج کردن در هیئت‌های مذهبی هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری است که آثار آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما