دومین همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) در همدان برگزار شد

خبرگزاری شبستان , 17 اسفند 1388 ساعت 17:25

ایران‌زمین: دومین همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) با حضور هیئت‌های حسینی و جمعی از پیر غلامان اهل بیت در تالار فجر همدان برگزار شد.


در این همایش محمدعلی دیبا یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) و از شاگردان علامه طباطبایی با بیان اینکه هیچ مکتبی در دنیا غنی‌تر و پربارتر و با عظمت‌ تر از مکتب اهل بیت(ع) نیست، گفت: رمز موفقیت شیعه در این است که مداحان، خطبا و روحانیان آن جایگاه مردمی داشته و وابستگی به حکومت ندارند.

وی ارزشمندی شیعه را تکیه بر منابع قرآن و حدیث دانست و افزود: شیعه نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، وسائل‌الشیعه، بحارالانوار، کتب اربعه و بزرگانی در دوران خود دارد که این مکتب را زنده نگه داشته‌اند و در عصر ما نیز احیا کننده اسلام و بیدار کننده امت اسلامی، پیروی از مکتب روح‌الله خمینی است.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه علما و حوزه‌های علمیه گنجینه‌های ارزشمند شیعه هستند، اظهار داشت: شیعیان دست خود را جلوی کسی دراز نمی‌کنند و نیاز به فرهنگ دیگری ندارند.

دیبا با تأکید بر اینکه امروز ما به کسانی نیاز داریم که شاگردانی آگاه به زمانه تربیت کنند، خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما این است که با دقت و بصیرت دشمن را شناخته و با آن مبارزه فرهنگی کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، شاگرد علامه طباطبایی با بیان اینکه بهائیت و مسیحیت امروز به شدت در حال فعالیت و جذب جوانان است، گفت: فرقه‌های ضد اسلام برای جذب و انحراف جوانان ما در جامعه پایگاه درست کرده‌اند و وظیفه ما است که نسل جوان‌ را به مجلس‌های مذهبی بیاوریم و پایه اعتقادی آنان را استوار کنیم.

در این همایش همچنین از تمبر پیرغلامان اهل بیت (ع) رونمایی و سپس از ۳۵ نفر از پیرغلامان اهل بیت(ع) استان همدان تجلیل شدند.


کد مطلب: 12375

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12375/دومین-همایش-تجلیل-پیرغلامان-اهل-بیت-ع-همدان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir