تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۲۳۷۵

دومین همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) در همدان برگزار شد

دومین همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) در همدان برگزار شد
در این همایش محمدعلی دیبا یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) و از شاگردان علامه طباطبایی با بیان اینکه هیچ مکتبی در دنیا غنی‌تر و پربارتر و با عظمت‌ تر از مکتب اهل بیت(ع) نیست، گفت: رمز موفقیت شیعه در این است که مداحان، خطبا و روحانیان آن جایگاه مردمی داشته و وابستگی به حکومت ندارند.

وی ارزشمندی شیعه را تکیه بر منابع قرآن و حدیث دانست و افزود: شیعه نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، وسائل‌الشیعه، بحارالانوار، کتب اربعه و بزرگانی در دوران خود دارد که این مکتب را زنده نگه داشته‌اند و در عصر ما نیز احیا کننده اسلام و بیدار کننده امت اسلامی، پیروی از مکتب روح‌الله خمینی است.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه علما و حوزه‌های علمیه گنجینه‌های ارزشمند شیعه هستند، اظهار داشت: شیعیان دست خود را جلوی کسی دراز نمی‌کنند و نیاز به فرهنگ دیگری ندارند.

دیبا با تأکید بر اینکه امروز ما به کسانی نیاز داریم که شاگردانی آگاه به زمانه تربیت کنند، خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما این است که با دقت و بصیرت دشمن را شناخته و با آن مبارزه فرهنگی کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، شاگرد علامه طباطبایی با بیان اینکه بهائیت و مسیحیت امروز به شدت در حال فعالیت و جذب جوانان است، گفت: فرقه‌های ضد اسلام برای جذب و انحراف جوانان ما در جامعه پایگاه درست کرده‌اند و وظیفه ما است که نسل جوان‌ را به مجلس‌های مذهبی بیاوریم و پایه اعتقادی آنان را استوار کنیم.

در این همایش همچنین از تمبر پیرغلامان اهل بیت (ع) رونمایی و سپس از ۳۵ نفر از پیرغلامان اهل بیت(ع) استان همدان تجلیل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما