پروژه «شماس شامی» وارد مرحله پیش تولید می‌شود

17 فروردين 1389 ساعت 10:43

فرهنگ: فیلمنامه پروژه تاریخی «شماس شامی» درباره سفیر روم در شام است و از دید او به واقعه کربلا پرداخته می‌شود.


فیلمنامه پروژه تاریخی «شماس شامی» نوشته محمد بیرانوند، به تازگی در مرکز سیمافیلم تصویب شده و در انتظار دریافت کد تولید است.

داستان این فیلم از مرگ معاویه آغاز می‌شود و در میان حوادث کربلا به پایان می‌رسد. کاراکتر محوری آن، شخصیتی به نام جالوث است که سفیر روم در شام بوده و از دید او به واقعه کربلا پرداخته می‌شود.

محمود فلاح، تهیه‌کننده پروژه درباره این کار تلویزیونی تاریخی گفت:‌«با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده، به احتمال فراوان علی شاه‌حاتمی کارگردان آن خواهد بود.»

او افزود:‌ «هنوز برای انتخاب لوکیشن‌ها تصمیمی گرفته نشده، اما ممکن است احمدآباد مستوفی، شهرک سینمایی، جنوب کشور و منطقه‌های پیرامون شهر شاهرود برای فیلمبرداری در نظر گرفته شوند.»

فلاح توضیح داد:«دو تله فیلم به نام‌های «صبح روز بعد» که کارگردانی آن را فریبرز صالح بر عهده خواهد داشت و «درة الصدف» که هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است، در اولویت‌های بعدی قراردارند که پیش‌بینی می‌شود همه آن‌ها به ویژه «شماس شامی» و «صبح روز بعد» در مقایسه با آثار معمول تولیدی در سیمافیلم، از نظر هزینه‌های تولیدی و مدت زمان فیلمبرداری، پرکارتر باشند.»

به گزارش سیمافیلم، تله‌فیلم «شماس شامی» از جمله تولیدات امسال گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در «ضحی فیلم» تهیه خواهد شد.

محمود فلاح پیش از این مجموعه «مختارنامه» را برای مرکز سیمافیلم تهیه کرده که هم اکنون در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی قرار دارد.


کد مطلب: 12531

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12531/پروژه-شماس-شامی-وارد-مرحله-پیش-تولید-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir