حضور استادان ايرانی در كنگره بين‌المللی «كربلا» در سيواس تركيه

9 خرداد 1389 ساعت 14:33

یکی از اساتید ایرانی شرکت کننده در کنگره بین‌المللی کربلا که در ترکیه برگزار شده بود، به جای خالی چنین کنگره‌هایی در ایران اشاره کرد و آن را محلی برای تضارب آرا اندیشمندان علوم اسلامی در حوزه کربلا،‌ محرم و عاشورا خواند.


جهان: كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه «كربلا» در شهر سيواس تركيه با حضور استادانی از دانشگاه‌های شيراز، مشهد،‌ شهيد بهشتی تهران، تبريز و زنجان برگزار شد.

«غلامرضا كافی» مدرس دانشگاه شيراز، ۳۰ ارديبهشت تا ۳ خردادماه در كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه «كربلا» در شهر سيواس تركيه شركت كرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: جای درنگ اين كه در كشوری همچون تركيه نه تنها در دانشگاه‌ها ادبيات اسلامی تدريس می‌شود، بلكه عاشورا و محرم به عنوان يك دست‌مايه ارزشمند برای برپايی يك كنگره بين‌المللی مد نظر قرار دارد.

كافی با اشاره به وجود علاقه و عشق شديد در ميان ايرانيان به امام حسين(ع) و اهل‌بيت(س) و توجه ويژه به ايام محرم و عاشورا، تصریح کرد: جای برگزاری چنين كنگره‌هايی در ايران اسلامی واقعاً خالی است.

وی گفت: خوب است تصميم‌گيرندگان درباره ايجاد اين گرايش در دانشگاه‌های ايران با نگاهی ويژه تدبيری مناسب بينديشند چرا که برگزاری چنين كنگره‌هايی زمينه را برای تضارب آرا و انديشه‌ها در حوزه ادبيات اسلامی و كربلا، محرم و عاشورا در ميان انديشمندان علوم اسلامی فراهم خواهد كرد.

كافی درباره شركت در كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه‌ «كربلا» در شهر سيواس تركيه گفت: اين رويداد با حضور ۱۲۰ استاد دانشگاه و محقق حوزه ادبيات اسلامی از ۱۵ كشور جهان برگزار شد كه استادان دانشگاه‌های شيراز، مشهد،‌ شهيد بهشتی تهران، تبريز و زنجان نيز در ميان شركت كنندگان حضور داشتند.

غلامرضا کافی در این کنگره مقاله‌ای با موضوع دوره‌های شعر عاشورايی در ادبيات ايران ارائه كرده بود.


کد مطلب: 13173

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/13173/حضور-استادان-ايرانی-كنگره-بين-المللی-كربلا-سيواس-تركيه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir