تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۳۱۷۳

حضور استادان ايرانی در كنگره بين‌المللی «كربلا» در سيواس تركيه

حضور استادان ايرانی در كنگره بين‌المللی «كربلا» در سيواس تركيه
جهان: كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه «كربلا» در شهر سيواس تركيه با حضور استادانی از دانشگاه‌های شيراز، مشهد،‌ شهيد بهشتی تهران، تبريز و زنجان برگزار شد.

«غلامرضا كافی» مدرس دانشگاه شيراز، ۳۰ ارديبهشت تا ۳ خردادماه در كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه «كربلا» در شهر سيواس تركيه شركت كرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: جای درنگ اين كه در كشوری همچون تركيه نه تنها در دانشگاه‌ها ادبيات اسلامی تدريس می‌شود، بلكه عاشورا و محرم به عنوان يك دست‌مايه ارزشمند برای برپايی يك كنگره بين‌المللی مد نظر قرار دارد.

كافی با اشاره به وجود علاقه و عشق شديد در ميان ايرانيان به امام حسين(ع) و اهل‌بيت(س) و توجه ويژه به ايام محرم و عاشورا، تصریح کرد: جای برگزاری چنين كنگره‌هايی در ايران اسلامی واقعاً خالی است.

وی گفت: خوب است تصميم‌گيرندگان درباره ايجاد اين گرايش در دانشگاه‌های ايران با نگاهی ويژه تدبيری مناسب بينديشند چرا که برگزاری چنين كنگره‌هايی زمينه را برای تضارب آرا و انديشه‌ها در حوزه ادبيات اسلامی و كربلا، محرم و عاشورا در ميان انديشمندان علوم اسلامی فراهم خواهد كرد.

كافی درباره شركت در كنگره بين‌المللی ادبيات اسلامی با گرايش ويژه‌ «كربلا» در شهر سيواس تركيه گفت: اين رويداد با حضور ۱۲۰ استاد دانشگاه و محقق حوزه ادبيات اسلامی از ۱۵ كشور جهان برگزار شد كه استادان دانشگاه‌های شيراز، مشهد،‌ شهيد بهشتی تهران، تبريز و زنجان نيز در ميان شركت كنندگان حضور داشتند.

غلامرضا کافی در این کنگره مقاله‌ای با موضوع دوره‌های شعر عاشورايی در ادبيات ايران ارائه كرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما