رییس جمهور تاکید کرد:

فرهنگ عاشورا زمینه پیروزی هسته ای ایران

عاشورا تجلی کامل مکتب توحیدی است

6 اسفند 1386 ساعت 18:02

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور در دومین کنگره عاشورا پژوهی تاکید کرد: اتصال به امام عصر (عج) و تکیه بر فرهنگ عاشورا زمینه پیروز ی هسته ای ایران را فراهم کرد.


به گژارش خیمه، دکتر محمود احمدی نژاد در دومین کنگره عاشوراپژوهی عاشورا را زیباترین، کاملترین و اثرگذارترین حادثه تاریخ بشر دانست و گفت: خداوند به انسان ویژگی هایی عنایت کرد تا بتواند خود را از قعر خاک تا افلاک بالا بکشد و اگر انسان خلق نمی شد ظرفی برای تجلی اسماء الهی وجود نداشت.

وی اظهار داشت: خداوند هم عقل و فطرت را در وجود او نهاد هم پیامبران و صدیقان و شهدا را برای کمک و دستگیری انسان فرو فرستاد و همه مجاهدت ها، فداکاری ها برای این است که دست انسان را بگیرد و به اوج برساند.

رییس جمهور هدف از بعثت انبیا و نصب اوصیا و تحمل همه مجاهدت ها، محرومیت ها، تبعیدها و جنگ ها را بیداری انسان ها دانست و اذعان داشت: همزمان با خلقت انسان کاروان دعوت و هدایت انسان به راه افتاد و با دمیدن روح الهی و ارزش ها در بشر در حال حرکت است و عاشورا نقطه اوج نقش آفرینی این کاروان است.

وی عاشورا را تجلی کامل مکتب توحیدی خواند و بیان کرد: در حادثه عاشورا همه صفات خدا تجلی یافت و دعوت همه انبیا در عاشورا خلاصه شد و همه خوبی ها در آنجا شکوفا شده است.

وی تصریح کرد: هر کس با عاشورا پیوند خورد، شکوفا و متعالی و ظرف تجلی اسماء الهی شد. شکوفایی و کمال جز در اتصال با این کاروان معنا و مفهومی ندارد.

احمدی نژاد همه عاشورا را فریاد توحید و عدالت دانست و اظهار داشت: همه عاشورا عشق به انسان ها و تجلی خود خدا است. در حال حاضر نیز کاروان در حرکت است و این کاروان پرچمدار و علمداری دارد که دنیا بی او معنا ندارد. اگر حجت خدا روی زمین نباشد، زمین خراب می شود. بدون خلیفة الله جهان معنا ندارد.

وی دعوت امام حسین (ع) و دعوت حسینی را یک دعوت جاری در هستی دانست و تصریح کرد: به غیر از اتصال به حجت راهی برای حیات و تحقق ارزش ها و کمال وجود ندارد و اگر امام نباشد دریچه ای به آسمان وجود ندارد. تمام نهضت های انبیا مقدمه حرکت امام عصر (عج) است.

رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران با عنایت امام خمینی (ره) برپا شده و همه عظمت و رمز ماندگاری آن در اتصال به امام عصر (عج) است و رمز ماندگاری کاروان هم این است که پرچم پی در پی به دست حجت الهی سپرده شود.

بنابر گزارش آینده روشن احمدی نژاد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر فرهنگ عاشورا پیروز شد. ابرقدرت ها از توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی خود استفاده کردند تا مانع شکل گیری ایران هسته ای شوند و تمام تلاش خود را کردند تا اراده شان بر ملت ما تحمیل شود اما ملت ایران به فضل الهی به اراده آنها پیروز شد. اتصال به امام عصر (عج) و تکیه بر فرهنگ عاشورا زمینه پیروز ی هسته ای ایران را فراهم کرد.


کد مطلب: 1549

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1549/فرهنگ-عاشورا-زمینه-پیروزی-هسته-ایران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir