تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۵۴۹
رییس جمهور تاکید کرد:

فرهنگ عاشورا زمینه پیروزی هسته ای ایران

عاشورا تجلی کامل مکتب توحیدی است
فرهنگ عاشورا زمینه پیروزی هسته ای ایران
به گژارش خیمه، دکتر محمود احمدی نژاد در دومین کنگره عاشوراپژوهی عاشورا را زیباترین، کاملترین و اثرگذارترین حادثه تاریخ بشر دانست و گفت: خداوند به انسان ویژگی هایی عنایت کرد تا بتواند خود را از قعر خاک تا افلاک بالا بکشد و اگر انسان خلق نمی شد ظرفی برای تجلی اسماء الهی وجود نداشت.

وی اظهار داشت: خداوند هم عقل و فطرت را در وجود او نهاد هم پیامبران و صدیقان و شهدا را برای کمک و دستگیری انسان فرو فرستاد و همه مجاهدت ها، فداکاری ها برای این است که دست انسان را بگیرد و به اوج برساند.

رییس جمهور هدف از بعثت انبیا و نصب اوصیا و تحمل همه مجاهدت ها، محرومیت ها، تبعیدها و جنگ ها را بیداری انسان ها دانست و اذعان داشت: همزمان با خلقت انسان کاروان دعوت و هدایت انسان به راه افتاد و با دمیدن روح الهی و ارزش ها در بشر در حال حرکت است و عاشورا نقطه اوج نقش آفرینی این کاروان است.

وی عاشورا را تجلی کامل مکتب توحیدی خواند و بیان کرد: در حادثه عاشورا همه صفات خدا تجلی یافت و دعوت همه انبیا در عاشورا خلاصه شد و همه خوبی ها در آنجا شکوفا شده است.

وی تصریح کرد: هر کس با عاشورا پیوند خورد، شکوفا و متعالی و ظرف تجلی اسماء الهی شد. شکوفایی و کمال جز در اتصال با این کاروان معنا و مفهومی ندارد.

احمدی نژاد همه عاشورا را فریاد توحید و عدالت دانست و اظهار داشت: همه عاشورا عشق به انسان ها و تجلی خود خدا است. در حال حاضر نیز کاروان در حرکت است و این کاروان پرچمدار و علمداری دارد که دنیا بی او معنا ندارد. اگر حجت خدا روی زمین نباشد، زمین خراب می شود. بدون خلیفة الله جهان معنا ندارد.

وی دعوت امام حسین (ع) و دعوت حسینی را یک دعوت جاری در هستی دانست و تصریح کرد: به غیر از اتصال به حجت راهی برای حیات و تحقق ارزش ها و کمال وجود ندارد و اگر امام نباشد دریچه ای به آسمان وجود ندارد. تمام نهضت های انبیا مقدمه حرکت امام عصر (عج) است.

رییس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران با عنایت امام خمینی (ره) برپا شده و همه عظمت و رمز ماندگاری آن در اتصال به امام عصر (عج) است و رمز ماندگاری کاروان هم این است که پرچم پی در پی به دست حجت الهی سپرده شود.

بنابر گزارش آینده روشن احمدی نژاد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر فرهنگ عاشورا پیروز شد. ابرقدرت ها از توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی خود استفاده کردند تا مانع شکل گیری ایران هسته ای شوند و تمام تلاش خود را کردند تا اراده شان بر ملت ما تحمیل شود اما ملت ایران به فضل الهی به اراده آنها پیروز شد. اتصال به امام عصر (عج) و تکیه بر فرهنگ عاشورا زمینه پیروز ی هسته ای ایران را فراهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما