از عكاسان برتر كشور در يادواره عكس ياران حسين(ع) تجلیل می شود

21 اسفند 1386 ساعت 16:45

همزمان با برپايی اولين يادواره عكس ياران حسين(ع) در خرداد ماه سال 87 از 5 عكاس برجسته كشور تجليل می‌شود.


به گزارش خیمه، دبير يادواره يادواره عكس ياران حسين(ع)، با اعلام برپايی اين مسابقه در خرداد ماه سال 87 افزود: در اولين دوره اين يادوراه از 5 عكاس برجسته‌ای كه آثارشان منطبق با اهداف و برنامه‌های يادواره ارائه شده، قدردانی می‌شود.

عليرضا كريمی‌صارمی گفت: دبيرخانه يادواره در نظر دارد تا آثار شاخص عرصه عكس را با موضوع ارزش‌های والای نهضت امام حسين(ع) و تجليات و تاثيرات فرهنگ شهادت و عاشورا را گردآوری كند.

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوعاتی چون باورهای حسينی در فرهنگ و رفتارهای فردی و اجتماعی و احساس امنيت در مكتب حسينی در جامعه معاصر افزود: موسسه ناجی هنر و نيروی انتظامی كشور با توجه به اهميت و ضرورت توجه به فرهنگ شهادت و عاشورا و اثرگذاری آن بر انضباط اجتماعی و نيز جايگاه تاثيرگذار و برای بخش باورهای حسينی در تحكيم و تقويت مناسبات سالم اجتماع و اهتمام به آيين‌ها و سنن ملی و ترويج شعائر دينی حركت يادواره عكس ياران حسين(ع) را پيش‌بينی كرده‌است.

صارمی گفت: ستاد برگزاری يادواره در نظر دارد علاوه بر شناسايی آثار برتر عرصه عكاسی با موضوع فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسين(ع) برنامه‌های جنبی نيز با هدف تقويت ابعاد تحليلی و پژوهشی «هنر و عكس و عاشورا» طراحی كند.

بنا بر گزارش روابط عمومی اولين يادواره عكس ياران حسين(ع)،  دبير يادواره در پايان اعلام‌كرد: آثار منتخب يادواره در قالب نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار ‌گرفته و آثار گردآوری شده در قالب كتاب منتشر می‌شود.


کد مطلب: 1626

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1626/عكاسان-برتر-كشور-يادواره-عكس-ياران-حسين-ع-تجلیل-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir