حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی حفظ شود

خبرگزاری فارس , 13 اسفند 1392 ساعت 10:17

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان نمین گفت: حرمت و عظمت ایام فاطمیه و عزاداری بزرگ بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) که امسال با تعطیلات نوروزی تقارن یافته باید به شکل شایسته نگه داشته شده و حفظ شود.


حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین در سال ۹۲ اظهار داشت: در آستانه ایام فاطمیه همه وظیفه داریم تا حرمت و عظمت بزرگ بانوی اسلام را شایسته و مناسب گرامی داشته و در برنامه‌ریزی‌های ایام نوروزی به گونه‌ای اقدام کنیم تا حرمت این مناسبت معنوی و مذهبی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی یکی از شاخصه‌ها و برجستگی‌های رفتاری و سیره و سلوک بزرگ بانوی اسلام را توجه به حدود اسلامی و حفظ شعائر دینی برشمرد و تصریح کرد: آنچه که مکتب اسلام را به مکتب متعالی و ارزشی رسانده توجه به همین مبانی اعتقادی است که جلوی بسیاری از آسیب‌ها در این زمینه گرفته شده است.

رحیمی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ این جلسه با محوریت بررسی آسیب‌های مراسم عید نوروز و راهکارهای تقویت نشاط اجتماعی در ایام نوروز برگزار شده و تلاش ما در این زمینه بر این است تا بتوانیم با یک آسیب‌شناسی دقیق در کنار حفظ آداب و رسوم سنتی، این آیین را با مبانی ارزشی و اعتقادی پیوند دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نمین تجهیز نمازخانه‌های بین راهی برای استفاده مسافران نوروزی در طول سال به خصوص ایام تعطیلی نوروز را مهم شمرد و اضافه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی بین عموم مردم و سالم‌سازی مراسم عید نوروز شایسته است نیروی انتظامی با هماهنگی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های لازم را در مورد برپایی همایش‌های آموزشی و تربیتی در این خصوص در سطح مدارس شهرستان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نمین اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم اداره میراث فرهنگی در طول برگزاری نمایشگاه‌های ویژه عید نوروز با همکاری ادارات فرهنگی از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی اقدامات لازم را جهت معرفی ظرفیت‌های بالای فرهنگی شهرستان همچنین آثار نویسندگان و هنرمندان شهرستان به عمل آورند.


کد مطلب: 17835

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17835/حرمت-ایام-فاطمیه-تعطیلات-نوروزی-حفظ-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir