تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۵

حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی حفظ شود

حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی حفظ شود
حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین در سال ۹۲ اظهار داشت: در آستانه ایام فاطمیه همه وظیفه داریم تا حرمت و عظمت بزرگ بانوی اسلام را شایسته و مناسب گرامی داشته و در برنامه‌ریزی‌های ایام نوروزی به گونه‌ای اقدام کنیم تا حرمت این مناسبت معنوی و مذهبی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی یکی از شاخصه‌ها و برجستگی‌های رفتاری و سیره و سلوک بزرگ بانوی اسلام را توجه به حدود اسلامی و حفظ شعائر دینی برشمرد و تصریح کرد: آنچه که مکتب اسلام را به مکتب متعالی و ارزشی رسانده توجه به همین مبانی اعتقادی است که جلوی بسیاری از آسیب‌ها در این زمینه گرفته شده است.

رحیمی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ این جلسه با محوریت بررسی آسیب‌های مراسم عید نوروز و راهکارهای تقویت نشاط اجتماعی در ایام نوروز برگزار شده و تلاش ما در این زمینه بر این است تا بتوانیم با یک آسیب‌شناسی دقیق در کنار حفظ آداب و رسوم سنتی، این آیین را با مبانی ارزشی و اعتقادی پیوند دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نمین تجهیز نمازخانه‌های بین راهی برای استفاده مسافران نوروزی در طول سال به خصوص ایام تعطیلی نوروز را مهم شمرد و اضافه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی بین عموم مردم و سالم‌سازی مراسم عید نوروز شایسته است نیروی انتظامی با هماهنگی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های لازم را در مورد برپایی همایش‌های آموزشی و تربیتی در این خصوص در سطح مدارس شهرستان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نمین اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم اداره میراث فرهنگی در طول برگزاری نمایشگاه‌های ویژه عید نوروز با همکاری ادارات فرهنگی از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی اقدامات لازم را جهت معرفی ظرفیت‌های بالای فرهنگی شهرستان همچنین آثار نویسندگان و هنرمندان شهرستان به عمل آورند.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما