باید زمینه را برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی فراهم کرد

سازمان تبلیغات اسلامی , 18 اسفند 1392 ساعت 11:52

جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی از برنامه ریزی برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی در ایام دهه فاطمه در شهریار خبرداد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حبیب جمشیدی، مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهریار با اعلام این خبرافزود: درآستانه فرارسیدن ایام فاطمیه، باید زمینه برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی فراهم کرد.

جمشیدی گفت: فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است، اگر چه امام نیست اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه(ع) نیست، بلکه آن حضرت، همتای امیرالمومنین و دارای منزلتی عظیم و بزرگ است.

این کارشناش تشکل های دینی افزود: هم زمان با تقارن دهه اول و دوم فاطمیه با سال جدید، فرهنگ سازی در خصوص حفظ قداست ایام سوگواری را از سوی سفیران و پرچم داران نهضت عاشورا حسینی به‌عنوان اولویت برنامه های ستاد فاطمیه این شهرستان توصیف کرد.

جمشیدی افزود: اگر فرهنگ فاطمی توام با شور و شعور فاطمی در دلهای عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع)، دراین ایام فراگیر شود از هر جهت، زمینه را برای به افول کشیدن سنت ها و برخی آئین های غلط اجتماعی فراهم می‌کند.

وی یادآورشد: مدیران هیئات مذهبی و مداحان و شاعران آئینی باید فرصت را غنیمت شمارند با ارائه برنامه ریزی مدون زمینه را برای برگزاری مراسمی شایسته در خورشان و منزلت خاندان عصمت و طهارت (ع) خصوصاً مقام عصمت ومظلومیت حضرت زهرا برگزار کنند.

جمشیدی،با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی ایام فاطمیه، گفت: ایام فاطمیه امسال که تقارن دارد با سال جدید شمسی باید مجریان و برگزارکنندگان مراسم سوگواری اعم از سخنرانان، مداحان در مراسم و محافل مذهبی، فرهنگ حفظ و کرامت و قداست اهل بیت را تبیین کنند.


کد مطلب: 17893

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/17893/باید-زمینه-فراگیرشدن-شور-شعور-فاطمی-فراهم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir