تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۷۸۹۳

باید زمینه را برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی فراهم کرد

باید زمینه را برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی فراهم کرد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حبیب جمشیدی، مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهریار با اعلام این خبرافزود: درآستانه فرارسیدن ایام فاطمیه، باید زمینه برای فراگیرشدن شور و شعور فاطمی فراهم کرد.

جمشیدی گفت: فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است، اگر چه امام نیست اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه(ع) نیست، بلکه آن حضرت، همتای امیرالمومنین و دارای منزلتی عظیم و بزرگ است.

این کارشناش تشکل های دینی افزود: هم زمان با تقارن دهه اول و دوم فاطمیه با سال جدید، فرهنگ سازی در خصوص حفظ قداست ایام سوگواری را از سوی سفیران و پرچم داران نهضت عاشورا حسینی به‌عنوان اولویت برنامه های ستاد فاطمیه این شهرستان توصیف کرد.

جمشیدی افزود: اگر فرهنگ فاطمی توام با شور و شعور فاطمی در دلهای عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع)، دراین ایام فراگیر شود از هر جهت، زمینه را برای به افول کشیدن سنت ها و برخی آئین های غلط اجتماعی فراهم می‌کند.

وی یادآورشد: مدیران هیئات مذهبی و مداحان و شاعران آئینی باید فرصت را غنیمت شمارند با ارائه برنامه ریزی مدون زمینه را برای برگزاری مراسمی شایسته در خورشان و منزلت خاندان عصمت و طهارت (ع) خصوصاً مقام عصمت ومظلومیت حضرت زهرا برگزار کنند.

جمشیدی،با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی ایام فاطمیه، گفت: ایام فاطمیه امسال که تقارن دارد با سال جدید شمسی باید مجریان و برگزارکنندگان مراسم سوگواری اعم از سخنرانان، مداحان در مراسم و محافل مذهبی، فرهنگ حفظ و کرامت و قداست اهل بیت را تبیین کنند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما