وزیر کشور:

کشته شدگان حادثه تروریستی شیراز شهیدند

ما چیزی را از مردم پنهان نکردیم

خبرگزاری ايسنا , 21 ارديبهشت 1387 ساعت 16:36

وزیر کشور تاکید کرد: کشته شدگان حادثه تروریستی شیراز شهید و مجروحین این حادثه، جانباز شناخته شده اند.


به گزارش خیمه، وزیر کشور امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تاکید کرد: الحمدالله كساني كه در اين حادثه كشته شده‌اند، شهيد و كساني كه مجروح شده‌اند، جانباز شناخته شده اند، ما به بنياد شهيد اين را اعلام كرده‌ايم و كارها در حال پي‌گيري است. 

پور محمدی که با خبرنگار ایسنا گفت و گو می کرد: درباره حادثه تروريستي شيراز و تعداد دستگيرشدگان، هم‌چنين ارتباطات آن‌ها اظهار داشت: اجازه دهيد در اين مورد مقامات مسوول با محاسباتي كه دارند توضيح دهند؛ ما كلان موضوع را بيان مي‌كنيم.

وي افزود: همان طور كه وزير اطلاعات اعلام كرده‌اند گروهي در اين ارتباط شناسايي شد كه با كشورهاي انگليس و آمريكا ارتباط داشته‌ است.

پورمحمدي هم‌چنين گفت كه چند نفر در اين ارتباط دستگير شده‌اند ولي اين عمليات ادامه دارد.

وي افزود: اجازه دهيد دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كار خود را انجام دهد و ما در انتقال اطلاعات پيش‌دستي نكنيم كه خداي نكرده كار آن‌ها آسيب ببيند.

پورمحمدي هم‌چنين درباره برخي انتقادات مطرح مبني بر خرابكارانه ندانستن اين اقدام، هم‌چنين شهيدنخواندن جان‌باختگان حادثه در ابتدا گفت: ما بر اساس نگاه كارشناسانه حركت و سعي كرديم خيلي صادقانه با مردم صحبت كنيم و فكر مي‌كنم مردم نيز از ما اين را مي‌پذيرند. خود من در جمع خانواده‌هاي شهداي اين حادثه حضور پيدا كردم و نگاه صميمانه و پذيرش منطقي را كه داشتند احساس كردم؛ آنها مي‌فهمند كه ما صادقانه حرف مي‌زنيم.

وي در عين حال گفت: از نظر كارشناسي حدس اول اين بود كه حادثه ناشي از اقلام نمايشگاهي است اما در ذهن ما زمينه خرابكاري نيز بود؛ گرچه دليل كافي و مستندات روشن در اين زمينه نداشتيم؛ ولي با اين ذهنيت كار را به صورت متمركز پي‌گيري كرديم و خوشبختانه اين پي‌گيري‌ها زود به نتيجه رسيد و واقعا اين لطف الهي و كمي خارج از پيش‌بيني ما بود كه به اين زودي به نتيجه برسيم.

وزيركشور افزود: نفس شهداي حادثه و جانبازان و روح بلند آنها در اين زمينه به ما كمك كرد و اجازه نداد دشمنان، سالم از اين صحنه بگريزند و ماهيت آنها براي مردم ما كشف نشود و فتنه‌هاي آنان درباره مردم شريف ايران به نتيجه برسد.

پورمحمدي ادامه داد: خوشبختانه پي‌گيري‌ها به نتيجه رسيد و در اولين لحظه كه عوامل حادثه شناسايي شدند با مسوولان حسينيه با احتمال در اين ارتباط صحبت كردم و همين كه به شيراز رفتيم و قضيه قطعي شد، قاطع در اين ارتباط حرف زديم.

وي گفت: قبل از اين كه به شيراز برويم گزارش‌هايي به من و وزير اطلاعات رسيد كه عوامل حادثه دستگير شده‌اند و براي ما قطعي شد كه حادثه خرابكاري بوده است، بعد از آن كه به شيراز رفتيم همان جا خدمت مقام معظم رهبري سر نماز مغرب و عشا قضيه را مطرح كرديم و ايشان نيز به ما گفتند برويد و به مردم بگوييد كه در همين راستا در جمع خانواده‌هاي شهدا و جانبازان اين حادثه حضور يافتم ، وزير اطلاعات نيز در اين ارتباط مصاحبه‌اي كردند.

وي ادامه داد: ما در واقع اطلاع‌رساني در اين زمينه را از روي ميز عمليات انجام داديم و همان لحظه كه خبر را شنيديم و برايمان قطعي شد به مردم منتقل كرديم. من فكر مي‌كنم مردم نيز باور كرده‌اند ما چيزي را از آن‌ها پنهان نكرده‌ايم و تا آن جا كه مصلحت كار بود، خبر مديريت و پس از اين كه قطعي شد آن را در اختيار مردم قرار داديم.

پورمحمدي هم‌چنين درباره ماهيت بمب‌گذاران گفت: همان طور كه گفته‌ام گروهي كه دستگير شده‌اند به سلطنت‌طلبان وابسته بوده‌اند.


کد مطلب: 1799

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1799/کشته-شدگان-حادثه-تروریستی-شیراز-شهیدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir