تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۷۹۹
وزیر کشور:

کشته شدگان حادثه تروریستی شیراز شهیدند

ما چیزی را از مردم پنهان نکردیم
کشته شدگان حادثه تروریستی شیراز شهیدند
به گزارش خیمه، وزیر کشور امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تاکید کرد: الحمدالله كساني كه در اين حادثه كشته شده‌اند، شهيد و كساني كه مجروح شده‌اند، جانباز شناخته شده اند، ما به بنياد شهيد اين را اعلام كرده‌ايم و كارها در حال پي‌گيري است. 

پور محمدی که با خبرنگار ایسنا گفت و گو می کرد: درباره حادثه تروريستي شيراز و تعداد دستگيرشدگان، هم‌چنين ارتباطات آن‌ها اظهار داشت: اجازه دهيد در اين مورد مقامات مسوول با محاسباتي كه دارند توضيح دهند؛ ما كلان موضوع را بيان مي‌كنيم.

وي افزود: همان طور كه وزير اطلاعات اعلام كرده‌اند گروهي در اين ارتباط شناسايي شد كه با كشورهاي انگليس و آمريكا ارتباط داشته‌ است.

پورمحمدي هم‌چنين گفت كه چند نفر در اين ارتباط دستگير شده‌اند ولي اين عمليات ادامه دارد.

وي افزود: اجازه دهيد دستگاه اطلاعاتي و امنيتي كار خود را انجام دهد و ما در انتقال اطلاعات پيش‌دستي نكنيم كه خداي نكرده كار آن‌ها آسيب ببيند.

پورمحمدي هم‌چنين درباره برخي انتقادات مطرح مبني بر خرابكارانه ندانستن اين اقدام، هم‌چنين شهيدنخواندن جان‌باختگان حادثه در ابتدا گفت: ما بر اساس نگاه كارشناسانه حركت و سعي كرديم خيلي صادقانه با مردم صحبت كنيم و فكر مي‌كنم مردم نيز از ما اين را مي‌پذيرند. خود من در جمع خانواده‌هاي شهداي اين حادثه حضور پيدا كردم و نگاه صميمانه و پذيرش منطقي را كه داشتند احساس كردم؛ آنها مي‌فهمند كه ما صادقانه حرف مي‌زنيم.

وي در عين حال گفت: از نظر كارشناسي حدس اول اين بود كه حادثه ناشي از اقلام نمايشگاهي است اما در ذهن ما زمينه خرابكاري نيز بود؛ گرچه دليل كافي و مستندات روشن در اين زمينه نداشتيم؛ ولي با اين ذهنيت كار را به صورت متمركز پي‌گيري كرديم و خوشبختانه اين پي‌گيري‌ها زود به نتيجه رسيد و واقعا اين لطف الهي و كمي خارج از پيش‌بيني ما بود كه به اين زودي به نتيجه برسيم.

وزيركشور افزود: نفس شهداي حادثه و جانبازان و روح بلند آنها در اين زمينه به ما كمك كرد و اجازه نداد دشمنان، سالم از اين صحنه بگريزند و ماهيت آنها براي مردم ما كشف نشود و فتنه‌هاي آنان درباره مردم شريف ايران به نتيجه برسد.

پورمحمدي ادامه داد: خوشبختانه پي‌گيري‌ها به نتيجه رسيد و در اولين لحظه كه عوامل حادثه شناسايي شدند با مسوولان حسينيه با احتمال در اين ارتباط صحبت كردم و همين كه به شيراز رفتيم و قضيه قطعي شد، قاطع در اين ارتباط حرف زديم.

وي گفت: قبل از اين كه به شيراز برويم گزارش‌هايي به من و وزير اطلاعات رسيد كه عوامل حادثه دستگير شده‌اند و براي ما قطعي شد كه حادثه خرابكاري بوده است، بعد از آن كه به شيراز رفتيم همان جا خدمت مقام معظم رهبري سر نماز مغرب و عشا قضيه را مطرح كرديم و ايشان نيز به ما گفتند برويد و به مردم بگوييد كه در همين راستا در جمع خانواده‌هاي شهدا و جانبازان اين حادثه حضور يافتم ، وزير اطلاعات نيز در اين ارتباط مصاحبه‌اي كردند.

وي ادامه داد: ما در واقع اطلاع‌رساني در اين زمينه را از روي ميز عمليات انجام داديم و همان لحظه كه خبر را شنيديم و برايمان قطعي شد به مردم منتقل كرديم. من فكر مي‌كنم مردم نيز باور كرده‌اند ما چيزي را از آن‌ها پنهان نكرده‌ايم و تا آن جا كه مصلحت كار بود، خبر مديريت و پس از اين كه قطعي شد آن را در اختيار مردم قرار داديم.

پورمحمدي هم‌چنين درباره ماهيت بمب‌گذاران گفت: همان طور كه گفته‌ام گروهي كه دستگير شده‌اند به سلطنت‌طلبان وابسته بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما